torsdag, augusti 10, 2006

Myrkrypsdag

Jag kanske är urladdad? Har jag rasat så mycket i de senaste inläggen att jag har tyckt klart? Jag som brukar ha lätt för att brusa upp har gäspat mig igenom hela dagen. Klantarslen, märkliga ledare, folk som stör sig på vad jag skriver, folk som stör sig på att jag skriver, världens hemskheter. Allt bara flyter förbi. Det kan ju vara trötthet också. Och att jag känner mig förutsägbar. Det är ju fortfarande i princip ingen som läser mig så för de flesta är jag väl en överraskning, men ni som har följt mig borde ju snart ha knäckt koden liksom.

Jag är fortfarande jävligt nyfiken på vilka som egentligen läser mig. En del har jag ju lyckats lista ut genom min besöksstatistik (tack så jättemycket alla ni som har länkat till mig, det kan inte vara lätt att försvara alla gånger), men de flesta av er är som för alla bloggare höljda i dunkel. Jag vågar inte be er att bara skriva en punkt eller nåt så jag ser vilka ni är, för i så fall är det säkert inte en jävel som gör det. Hint, hint.

14 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Mig känner du väl tll antar jag. Ring mig igen förresten.

Sidenapan sa...

Mig känner du väl kanske inte till så mig behöver du inte ringa. Men jag läser lite då och då :)

Anonym sa...

hmmm vem är jag. Till vardags bor jag i USA, min mamma är kuban och pappa indier. Pluggar och delar ut pizzor på helgen. Fast nu är jag i Sverige och hälsar på familjen. Så stör jag mig något vansinnigt på allt du skriver så jag måste skriva något som irriterar dig. Fast jag ska sluta med det, det är ju lite barnsligt. Så det här är nog mitt sista inlägg på denna blogg, till din glädje. (och min) Jo, så påminner du sjukt mycket om min gamla mellanstadielärare.

Bolivar sa...

Anonymous: Att påminna om gamla lärare är ju nästan aldrig positivt. Men fortsätt gärna att kommentera, jag tror att du är bra för min besöksstatistik:) Hur länge har du läst och stört dig i det tysta?

Anonym sa...

Sen jag kom till Sverige på ett ungefär. Har haft sjukt mycket tid över och har dragits in i bloggosfären... I en dryg månad kanske. Vi kanske skulle starta en gemensam blogg en sån där "En annan värld är möjlig" med Johan Norberg och America Vera yada yada yada eller vad hon heter. Kunde varit underhållande! (fast jag har inte tid) Har nästan skämts över att jag stört mig så mycket på dig för du vill nog väl.

Min mellanstadielärare var en gammal maoist, som vägrade handla (om det gick). Hon sydde alla kläder själv, odlade allt hon åt själv, hon var naturligtvis vegan och tod med oss till ett slakteri för att kolla när djuren slaktades, hon gick i taket av glädje när hon fick veta att mamma var kuban, och av ilska när hon träffade henne på en föräldrar kvart. Kanske den roligaste kvarten i mitt liv, min pappa låg dubbelvikt efteråt. Hade jag haft lite talang hade jag filmatiserat det hela.

Kommer nog att titta förbi så länge jag är kvar i Sverige.

beta sa...

Jag brukar läsa bloggar samtidigt som jag laddar ner vuxenrelaterat materiel. Då är din en av dom jag tittar in på då och då. Ibland intressant, ibland ointressant.

Sofia sa...

jag brukar göra't

Anonym sa...

Jag brukar läsa dig blogg medans jag syr.

Anonym sa...

H@strypa G's said...
Jag tillhör en av dina trogna läsare. Saknar dock inlägg i stil med Laxens dag. Ses i bunkern snart, för du är väl kvar?

Bolivar sa...

anonymous1: Maoist som inte handlar och syr allt själv? Det vore nåt det.

beta: På riktigt?

beta sa...

På riktigt

Anonym sa...

Hittade hit via Det Ljuva Livet (som jag hittade genom Isobel som jag i sin tur hittade via den fantastiske Katrine Kielos). Tjugoplusnågraår, världens coolaste brud, har en förkärlek till Latinamerika, radikal sosse, radikal pragmatiker, jobbar med politik, läser dagligen din blogg för blandningen av vardag, dramatik, känslor och ofta klockrena politiska analyser.

Ya basta.

masha sa...

haha din lame.

D.D. sa...

Dina övriga läsare verkar vara ungefär samma sort som jag, porrsurfande skräddare.