måndag, april 03, 2006

Långhelg

Min lever har kastat in handuken helt och skrattar bara åt eländet nu. Tack ändå Sebastian, Goesta, Gustav, David, AG925 och Trädgårn och Spybar för att ni hjälpte mig kliva över 7-litersstrecket igen. Med vänner som er behöver man inte bekymra sig om ålderspension. Kul var det i alla fall. Kvällen började redan klockan 6 på AG med att jag och min kollega var stans mest förvirrade värdar, men allt flöt på som det skulle ändå. Goesta, David och Sebastian fick en näven ölbiljetter var och vi satt på varsin stol i en ring och drack tills dom var slut. Socialt. De stack i förväg till Bomben men lyckades med Gustavs goda vilja få upp mig på listan, så jag är inte så sur över deras illojalitet. Sen blev klockan tre, och jag var armlängds avstånd från min säng. Jag var inne på dag tre i mitt fylleslag, hade redan jobbat nio timmar med fyllan och man kan ju tycka att det kan vara läge att kasta in handduken då. Det tyckte inte jag. "Vi tar en taxi till Spybar!" gastade jag istället. Varför?

Nåväl, det blev ju måndag igen och jag sitter ju här igen, med inrökta nerspillda lånade kläder som måste lämnas tillbaka, en andedräkt som fortfarande har en svag nyans av Jack Daniels och inte det minsta ångest. Tvärtom, jag känner mig rätt fräsch. Let's dance vecka 14!

2 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

"Goesta, David och Sebastian fick en näven ölbiljetter var och vi satt på varsin stol i en ring och drack tills dom var slut. Socialt."

Ger du oss 25 ölbiljetter, just for starters, kan du ge dig fan på att vi ritualdricker i ring.

/Goesta

Anonym sa...

Tack själv, kul att ses i lördags!
Nu har jag länkat dig också fö.

/g