onsdag, april 26, 2006

Men tryck på Play då för fan!

Har ni upplevt att någon skjutit upp en fönsterruta en meter framför plankan precis när ni ska sätta personbästa? Bildligt talat alltså. Vi hade visserligen bråkat, men TV-kvällen försvann i grubblerier över vad som egentligen var snett i vårt förhållande. Jag kom fram till att mycket kunde härledas till mig. Jag snarkar när jag sover. Jag är sjukt dålig på att städa. Jag diskar visserligen, men lämnar ibland matrester i diskhon. Jag är aldrig entusiastisk när hon vill stänga av TV:n och bara prata. Vi hade det fantastiskt i Paris men allt blev som vanligt redan på Skavsta. Jag har inte köpt blommor åt henne på över ett år. Hon älskar blå rosor. Jag har inte bjudit ut henne på middag sen förra sommaren, trots att vi skimrade som två stjärnor på Lux uteservering när vi väl gick dit.

Det var tvunget att bli ändring. Jag drog upp riktlinjer, försökte hitta billiga lösningar eftersom jag är pank. Kanske köpa en ny kortlek för att markera vilja? Definitivt laga hennes favoriträtt och överraska med tända ljus. Se till att boka den där resan till Rom. Picnic så fort det blir någon grad varmare (hon fryser lätt). Förföra henne. Läsa "Tusen och en natt" för henne oftare. Hon sover mycket bättre då. Massera henne utan massageälg, trots att jag får ont i händerna då. Jag hade ett tiopunktsprogram som kändes helt rätt. Jag kan ju inte tänka mig att vara med någon annan. Även om jag kan smygkika på vårglada 20-åringar på väg till jobbet ibland, så inser jag att jag inte skulle orka leva med dem i 4 dagar. Min flickvän vill jag ju leva med punkt.

"Jag vill göra slut" mumlade hon halvt i sömnen när jag klappade henne på huvudet. Klockan var kvart över sju och ingen kyrkklocka i världen hade varit effektivare för att väcka mig.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt att höra sånt in the morning liksom, jobbigt över huvud taget... To be continued hoppas jag.

Anonym sa...

nej men ska ni göra slut??? ni verkar ju så kära tycker jag, eller iaf du!!

Eric Goesta Rosén sa...

Shit. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag tänker tills vidare utgå ifrån att det löser sig. Allt annat vore vansinne. Jag vill inte behöva se mig själv i dig. Ring när du slutar/vill/kan.

Anonym sa...

Fan va tråkigt! Blir ledsen när jag hör sådant här. Jag hoppas verkligen att det löser sig snart.

Anonym sa...

Sa miguel.

Widde sa...

Jag är som Goesta i den bemärkelsen att jag känner igen mig i folk som får sitt hjärta krossat. Och jag träffar sådana varje dag. Jag tappar lite av min tro på kärleken varje gång.
Håller tummarna för att det löser sig för dig/er.

Bolivar sa...

Elin, du är inte den enda såklart.

Widde sa...

Nu insåg jag att det jag skrev var lite korkat, vem fan känner inte igen sig liksom?
Problemet är snarare att jag återupplever det varje gång någon annan råkar ut för det. Jag blir ett vrak om och om igen.
Hur som haver.. håller fortfarande tummarna.

Bolivar sa...

Tack August. Jag är också rätt trött faktiskt.

Widde sa...

Fan, jag kan inte nog uttrycka hur mycket jag hoppas att det löser sig.
Förlåt om jag verkar blödig.
Heja bolivar!!

Bolivar sa...

Elin: Ingen fara. Blödig är väl ganska sympatiskt egentligen?

D.D. sa...

Massageälg? Jag har inte så mycket att tillägga mer än att jag hoppas det ordnar sig på något sätt. Och jo, du skriver jävligt bra också.

Bolivar sa...

Donnie, det värmer alltid att få komplimanger, men extra när det kommer från dig. Dito, din bittre fan!