tisdag, april 11, 2006

Hej Linda. Har du slagit i huvudet?

Jag vill inte verka otrevlig (eller jag skiter egentligen i hur jag verkar faktiskt) men hur är det med självbilden här? Exakt varför tror du att vi har fått genomlida dina dåligt researchade artiklar förpestade med grammatiska fel som hör hemma på lågstadiet? Tror du att det är för att du var en så vansinnigt spännande nöjeskrönikör? Exakt hur tror du att du hamnade i samhällsdebatten? "Stackars mig, när jag smäller upp mina kejsarsnitt på ett uppslag i Sveriges största dagstidning så tror folk att det är ett utspel". Vad i helvete?? Är du allvarlig??

Om du satsade lite mindre tid och botox-pengar på att bli en real-life Desperate Housewifes-Bree, så skulle du se att det finns en värld utanför ditt såsiga 50-talskvarter med karlar som är karlar och kvinnor som vet sin plats. Vi har visserligen aldrig varken behövt eller velat ha dig här, men om du nu känner att du har spelat klart feministkorten på din väg mot en chefredaktörspost i kvällspressen, så ha åtminstone den goda smaken att hålla käft om din cynism och opportunism.

"Ta betalt! Var djävligt dyra." Bra råd Linda. Vilka tror du det var som läste dina skoluppsatser och såg till att du kunde vara dyr? Tror du det var jag?


Läs Lindas strålande debattartikel om sitt adjö till feminismen här.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Linda>>Bree. Hahaha. Yeah!

D.D. sa...

Det roliga är att hon är så genomskinlig. Jag kunde ha talat om allt det här för Linda redan för ett par år sedan.
- Du Linda, du är på väg att bli Marie Söderqvist.
- Va va va?!!
- Ja allt det här med ordning och reda, baka bullar, privata dagis, kvinnor ska inte dricka, etc.
- Menar du alltså att jag inte är feminist längre? Wow, då skriver jag en KRÖNNE om det!

Nu väntar ett par år med strikt värdekonservatism från hennes sida. Sedan får man se vad som händer om hon skiljer sig - då lär det komma krönikor om hemska egoistiska män, glastaket och såna prylar.

Chris sa...

jag garvar hela vägen till banken, tack mr.

Eric Goesta Rosén sa...

Jag läste det där i natt men var lite för full för att blogga om det. Så det var bra att du sa det åt mig. Tack.

/Goesta

Bolivar sa...

Donnie: Jag tror att hon inom kort kommer engagera sig i välgörenhet. Bli ordförande i nån sommarkattförening kanske?

Goesta: Varför var du full igår? Vad var det för måndagsskiva jag inte visste om?

ania sa...

word.
jag skrev om det i natt... haha.

Eric Goesta Rosén sa...

Bolivar: Lilla Persien. Några öl. Du skulle tackat nej om jag frågade.

/Goesta

Bolivar sa...

Goesta: Jo sant förvisso. Jag känner mig ändå väldigt åsidosatt.

Anonym sa...

Jag förstår inte det dåliga i den artikeln. Beror det på att Linda inte längre vill kalla sig feminist? Klart det är cyniskt, men vaddå? Hon har väl fattat läget, äntligen.

Och vad menar du med att det finns kvinnor som vet sin plats?

Bolivar sa...

Anonymous, du får helt enkelt först läsa Lindas artikel igen och sen läsa mitt inlägg igen. Jag vill inte vara otrevlig, men hela mitt inlägg berättar ju faktiskt vad jag tycker är dåligt med hennes debattartikel.

Anonym sa...

jag håller verkligen med dig i vad du säger, men jag måster bara vara trist och påpeka, angående grammatiska mellanstadiefel: "problemet för Skugge är att hon inte kan tas på allvar på grund av hennes begränsningar som skribent." på grund av hennes??? ack ve! :)

Anonym sa...

Word... du kan bara du vill min gode vän.

Bolivar sa...

anonymous: touché! Men jag är ju blott en enkel bloggare.