tisdag, april 04, 2006

En extremt blaserad ung man

Jag är så sjukt uttråkad. Apatisk nästan. Det känns som att vi blev för gamla för allt kul när vi tog studenten. Vi hade något års tidsfrist när det fortfarande var OK att skylla på fyllan om man betedde sig som ett svin, kunde skämta om att det inte var så farligt så länge hon var laglig och festivaler fortfarande var mer kul än ryggont. Det var då det. Nu är vi alldeles för gamla för följande:

-Palla frukt
-Skjuta luftgevär
-Bygga koja (även om det finns viss risk att jag eller någon jag känner kommer behöva slå upp ett vindskydd i Högdalen vad det lider)
-Dejta gymnasietjejer (om hon inte gått om en massa år, men då finns det antagligen andra skäl att hålla sig borta)
-Få "snefylla"
-Bo hemma
-Vara skyldig folk pengar i 3 månader
-Låta mamma sköta vår ekonomi
-Ragga genom att visa körkortet
-Ragga genom att visa VISA-kortet ("Japp, FSB sörru. Jag har ju 15000 kredit på det här")
-Spela fotboll (där är det egentligen mer formen än åldern som sätter stopp. Men lik förbannat, tåget har gått.)
-Leka med smällare
-Leka med döda djur
-Slå sönder rutor i rivningshus (nu bor vi istället i rivningskontrakt. Hur busfrö är det?)

Kvar blir kaffe, öl och bio. Är det konstigt att jag har myrkryp upp till nyckelbenen?

28 kommentarer:

Oscar Karlsson sa...

ag tänker nog forsätta med:

-Skjuta luftgevär
-Bygga koja
-Ragga genom att visa körkortet
-Spela fotboll

och
-Leka med smällare

men jag är ju somsagt bara 22 och ett halvt, jag kanske lär mig.
annars har ju jag å knorrhäll nästan startat en studiecirkel för vuxna barn där man busar och köper in radistyrda bilar och sånm shit

Anonym sa...

Du glömde en massa saker.
Vi kan inte:
-Gå på äventyrsbad
-Uppskatta flipper
-Skolka
-Åka till Agia Napa
-Slåss
-Ha hög volym på hemmafesten
-Bilda hög
-skjuta slagskott på allmänna åkningen
-Köpa walkie-talkie
-Samla saker för att sedan elda upp dem (kanske får tas upp på högdalstippen)
-Mobba
-Käfta emot lärare (nu föreläsare)
-spela full

Eric Goesta Rosén sa...

Vi kan inte heller:

- Tycka att fingerpulla en tjej är en helkväll.
- Springa ifrån kompisar när man inte vill hänga längre.
- Bara vilja ha nånstans att va.
- Låna en cigg av varandra
- Hota med att rymma hemifrån.
- Längta tills man får hela barnbidraget.
- Gnälla över att man får äcklig mat hemma.


/Goesta

Anonym sa...

Fan fingerpulla en tjej är väl fortfarande en helkväll :)

Widde sa...

Jag pallar fortfarande frukt, bor hemma, låter mamma sköta ekonomin, går på äventyrsbad, skolkar, slåss, spelar musik över 130 dB på hemmafesten, gnäller över äcklig mat hemma. Jag hade nog t.o.m tyckt att fingerpulla var synonymt med helkvällen om jag vore kille.

Fan, min åldersnoja gick helt plötsligt över.

Oscar Karlsson sa...

va snackar du om eric, du hotar ju alltid med att rymma hemifrån

Anonym sa...

Att mobba nån blir man aldrig för gamal för. En av min stora hobbys.

Anonym sa...

Glömde visst några klassiker.
Vi kan inte längre:
-Påla botten under hopptorn
-Slå ut en framtand på en vän över regeltvister.
-Träna rundsparkar.
-Ringa vänner efter elva.
-Cykla i fyra timmar eller mer.
-Fejka rån på ICA.
-Skita i att städa.
-Skylla ifrån sig.
-Kolla på brudar i skolkatalogen.

Widde sa...

Miguel: Kolla brudar, i mitt fall killar, i skolkatalogen haha... those were the days.

m sa...

roligt att så fort man får barn är majoriteten av de där grejerna okej igen

Anonym sa...

M: -Kolla brudar i skolkatalogen?

Anonym sa...

Jag tycker mycket om den här bloggen.

Chris sa...

måla ÖVER killar i skolkatalogen.

m sa...

jaja, miguel.

men när de väl kommer i den åldern så får man väl göra det för att hålla koll på vilka de hänger med, eller?

m sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
m sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
m sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
m sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

jag tycker att de flesta sätter sig i ett jävla gubb jävel fack, som att inte kunna ringa någon efter elva och att inte uppskatta flipper?
det är ditt problem om du blir arg inte ålderns.
vem uppskattade flipper i ung ålder?
kosta pengar som man inte hadde och ingen kontroll.
vet du hur mycket brudar du får om du spelar flipper i vuxen ålder.
luftgevär , nu har jag pengar till att köpa mitt eget.
körkort innan 20? du var född gammal du blev det aldrig.
du är slö och vill vara gammal och du har inte min sympati,
, hitler mustacher och kuk tags?

Anonym sa...

Jag hatar uppdelningen i ung och gammal. Man ska skita i sånt. Det mesta är tragiskt redan när man är 19 annars.

Anonym sa...

Ha! Hade eget flipper och god teknik när jag var tolv. Det är bara ren bitterhet av hög ålder och annat medföljande tillkortakommande som tagit bort flipperintresset. Vet att det är en riktig brudmagnet. Om glöden fanns där skulle jag genast checka in på spelhallen vid Hötorget för gott.

Bolivar sa...

Man får väl rätt mycket brudar om man köper ut på systemet åt dom också?

Anonym sa...

I helgen träffade jag mitt livs kärlek Caroline. Jag fick reda på att hon var arton och ett halvt och går på gymnasiet. Jag är sju år äldre än Caroline och skiter i allt på din lista utom just punkten om gymnasietjejer. Jag förbjöd mig själv att träffa henne igen. Har jag gjort rätt?

Anonym sa...

Ja.

Bolivar sa...

christiano, ja jag tror det. Strongt av dig!

Eric Goesta Rosén sa...

christiano: Inte om hon är ditt livs kärlek. Då har du gjort så in i helvete fel. Dumt.

/Goesta

Anonym sa...

Jag tycker inte heller att man ska haka upp sig på åldern. Det är erat problem att ni inte vågar vara 18. njut av livet skit i hur gammla ni är. Sveden

Anonym sa...

Jag får fortfarande snefylla ibland. Heh. Men äventyrsbad kan man ju fortfarande gå på! Problemet är att det inte är lika kul längre.. :/