fredag, mars 31, 2006

Fy fan

Jag mår så fruktansvärt dåligt. Min tunga känns som wel-papp i munnen, tröjan sitter lika bekvämt som en päls i glasull. Jag luktar.

Det var fest igår. Jag och min kollega hade bestämt i förväg att vi skulle försöka hålla uppe nivån. Vi var där för jobbets räkning liksom. Håll det värdigt. Det gick skitbra i ungefär 1 minut. Sen fick vi veta att det var Jack Daniels-bar på övervåningen. Sex drinkar senare struttade vi vidare, först till AnnaKhan och sen till Spybar där det kändes som att vi skulle ut och möta tysken när som helst. Det var bara den där gnagande känslan av att jag borde ha varit i säng för fem timmar sen som gnagde lite. Jag viftade bort det då och det gick bra och kändes lugnt att jag inte kom i säng före fem. Idag var det inte lika lättviftat.

Jag var tvungen att infinna mig hos ett klädföretag klockan 9 för klädprovning. Det var väldigt ovärdigt på flera plan. För det första för att jag luktade som Kapten Haddock och såg ut som att jag hade silikonimplantat under ögonen medan tjejen som hjälpte oss var sådär oförskämt glad och trevlig och fräsch som bara såna tjejer kan vara. För det andra för att deras provkollektion bara fanns i Large. Jag är XL. Inte nog alltså med att hon satt och tyckte synd om mig för att jag luktade illa och såg sargad ut, dessutom fick jag stå och känna mig tjock.

Och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli halv sex.

2 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

You fat bastard.

/Goesta

Eric Goesta Rosén sa...

då måste jag vara väldigt liten, du kan ju inte vara xl? iofs har jag inte träffat dig på ett par veckor, hetsätare.

Aaron