måndag, mars 06, 2006

Här var det fest

Det blev en rätt bra helg, den vidriga veckan till trots. I fredags födelsedagskalas, i lördags förfest i ett insnöat Hagsätra. Tanken var sedan att jag skulle ta en tidig kväll och åka hem, men Sebastian manipulerade mig till Spybar istället. Det var iofs skitkul, Eric spelade alldeles fantastiskt och mina vitryssar smakade kanon. Jag är dock fortfarande skeptisk till "nya" Spybar. Jag tror inte att vi dricker tillräckligt för att ägarna ska ha tålamod med oss särskilt länge. Att stå och gnida axel med en stor stark i VIP-rummet betalar inga krögares hyror. Och what's up med VIP-rummet anyway? Helt katastrofal musik, för ljust och för trångt. Ändå står Stockholms "koll-elit" där och suktar. Ni var visst inte bättre än Carolina Gynning när allt kom omkring?

Roligaste kommentaren under kvällen var utan tvekan när jag ganska irriterat frågade pointern om hon hade tänkt släppa in mig snart och hon svarar: "Gud ja, absolut, du är nästa som ska in..... om inte Jonas Åkerlund kommer förstås".

Jag vill gå på bio med min flickvän, men hon har redan sett allt. Så vem vill se Capote?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt überhemliga insider-rapporter jag kommit över så verkar det faktiskt som att barförsäljningen på nya Spyan går förvånansvärt bra ändå.
Och vaddå, även om det går åt skogen så måste de ju åtminstone få ett halvår på sig typ.
Vi får glädjas så länge det varar.

Bra blogg fö!
/g

Bolivar sa...

tackar tackar. Jo jag gillar faktiskt stället, förutom VIP-rummet då. Men vad vi egentligen borde syssla med är ju att måla om Trädgårns uteservering när tjälen släpper.