tisdag, mars 07, 2006

"Bitch go have a baby and raise it right"

Jag kom lite tidigt till jobbet idag så jag sitter och går igenom de senaste notiserna på DaveyD. Där kom jag över det gyllene citatet. Men vad gör man sen, när väl har sagt det? Börjar springa? Börjar gråta och ursäkta sig? Följer upp med två snabba örfilar? Jag har ingen aning, men aldrig har jag tagit ord i min mun som känts så totalt orimliga, helt omöjliga att backa ifrån eller ursäkta. Har man väl sagt "Bitch go have a baby and raise it right" måste man nog fan följa upp med ett par hurringar.

För övrigt är det lite kul att E-40 tydligen blir the shit i år. Han har ju inte förändrats nämnvärt sen -98, men 2006 blir tydligen året då han får tillräckligt mycket hype "over there" för att Sebastian SG och gänget ska våga skriva om honom. Det må väl vara förlåtet om det innebär att de börjar spela honom ute också.

Till sist måste jag säga att Ryanair-dokumentären på TV4 igår var rätt platt, trots att de hade grävt fram en hel del graverande brister. Jag tror att jag är misstänksam mot frilansare som murvlar bara. Det skulle innebära ett så stort personligt ekonomiskt bakslag för dem om det kom fram att Ryanair skötte sig alldeles utmärkt. Men jag kommer inte sitta på plats 1A anytime soon.

Ikväll hoppas jag att Micke är hemma så jag kan se fotbollen hos honom.

3 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Lite som när folk gör Palmedokumentärer i fyra år och bara måste hitta en kontroversiell öppning för att inte gå i personlig konkurs. Så har det väl sett ut med de senaste tre stora dokumentärerna om honom?

/Goesta

Bolivar sa...

Jo men jag köpte den senaste med hull och hår. Det var Christer som tog fel kille, case closed.

Anonym sa...

Menar ni dokumentären "Snillen spekulerar". Det går ju att få fram i princip vad som hellst ur de där labråttorna. Skulle kunna klämma fram minst tre erkännanden till mordet på lite styvt en timma i min närmiljö.