onsdag, mars 08, 2006

Utgång ikväll?

Det börjar lugna ner sig på jobbet nu, så jag funderar på att unna mig en utgång. Jag antar att det trots mina invändningar kommer att sluta på Spybar. Jag antar att jag kommer ha kul. Den där riktiga entusiasmen vägrar dock att infinna sig och har faktiskt gjort så sen 2002 typ. Jag undrar om den kommer tillbaks? Jag skulle vilja vara där min bror igen vid något tillfälle. Ladda järnet en hel kväll, shoppa kläderna samma dag, inte göra något speciellt under kvällen och komma tillbaka lyrisk. Nuförtiden är en kväll med billig eller gratis öl, skitbra musik, dans och jättetrevliga människor OK. Inte fantastisk utan OK. I vilken utsträckning kan en lever få hjärtat att stumna egentligen? Eller så är det gräset. Det kanske faktiskt var roligare med weed trots allt. Jag tror ändå att jag hellre avstår, weed hade ju sina baksidor också, milt uttryckt. Men jag kan ändå inte tro att jag 24 år gammal redan blivit mätt. Jag är ju fortfarande ganska ung på ställena jag går till. Det måste vara något jag gör fel. Ikväll ska det bli ändring.

4 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Utgång? Fuck you. Jag har feber. Jag snyter uten halvliter i timmen. Jag har hundratals sidor att läsa tills imorgon. Ring mig inte. Jag ska kolla på fotboll. Puss.

Weed, ja. Klart det kan bli roligare med weed. Men det trista är ju att vi snart kunnat bocka av varje skrämselpropaganda listad i stora haschboken från 1993 bara vi ser oss omkring. Receptbelagd medicin tror jag är din grej, Bolivar.

/Goesta

Anonym sa...

Jag är mätt just nu. Proppmätt. Har fruktansvärt kul i presens när jag går ut. Varken bakfull eller ångest dagen efter. Det ger liksom noll i längden. Tänker skaffa mig en fullständig utbildning, senare jobb och en kvinna med breda höfter som på ett tryggt sätt ska föra Mickegenerna in i framtiden.

Eric Goesta Rosén sa...

Du kommer aldrig träffa en kvinna om du inte börjar dricka fyra dagar i veckan.

/Goesta

Anonym sa...

Då får det vara då.