tisdag, mars 21, 2006

Rapp

Jag börjar bli riktigt sugen på att skriva igen. Texter alltså. Grejen är att jag inte har en aning om vad jag skulle kunna tänkas prestera som kan vara av intresse för andra. Jag känner mig inte särskilt dråplig längre. Alla rappare jag själv gillar är dråpliga på ett alldeles fantastiskt sätt. Om inte jag också kan vara det känns det inte som nån större idé att plocka upp det igen. Vad ska jag skriva om annars? Politik? Jag tänkte bjuda på några av mina favoritrader här i alla fall.

"I'm never tweakin' of haze and frequently blazin', Now if they ain't on ya face it ain't the cheeks that I stay in" - Fabolous, Get Smart

"I don't hit these honey's with C-Notes, Rather put them on Greyhound, Strap these honey's with kilo's" - Fabolous, Keeping It Gangsta

"Won't shoot nothin, but you will appear in court, I put your brains everywhere so you could share your thoughts" -Jadakiss, Fantastic Four pt 2

"One bitch, I ain't even wanna fuck, She runnin around, all open off Kurupt" - Stan Spit, Who U Slidin With

"I was livin' like a moron, the old E days, The game is a oxymoron; we sold free base" -Saigon, Papi (35 a gram)

5 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

"Super Nintendo, Sega Genesis, - When I was dead broke I could never picture this" är fortfarande svåröverträffad i hiphop-historien.

/Goesta

Bolivar sa...

"I met this girl when I was younger, she was younger/but her ass was grown so her age was just a number" är också en favorit. Jag glömde den.

Anonym sa...

skriv om dina gratiskläder, egna företag, kreddiga säljarjobb och andra saker som gör dig till den enastående rappare du är.

Bolivar sa...

Ett fan: Det är ju faktiskt en ingång. Jag ska klura lite på det.

Christian sa...

Alltså...jag säger bara Keffat Liv. Sen säger jag inte mer. Eller, jo: http://keffatliv.ath.cx