lördag, mars 18, 2006

Semester

Jag har en fåfäng ambition att ta mig till fotbolls-VM i år. Racet om matchbiljetter var vi såklart inte ens inblandade i, men jag kan faktiskt nöja mig med att vara på plats. Kunna berätta för eventuella barn att det var helt störd stämning i Köln och Berlin 2006. Jag fikade med min flickvän och hennes kompisar idag och delade med mig av mina planer. Min flickvän fick något svart i blicken och sa att det inte alls kändes bra. Jag frågade varför och påpekade att de just var i färd med att planera en charterresa kring påsk. Hon svarade att hon dels var orolig för att hon hört talas om alla huliganer. Men det var inte det största skälet. Framför allt, och håll i er nu, framför allt, var hon orolig för att hon sett en dokumentär på TV där de berättade att 2000 prostituerade skulle skeppas till Tyskland inför VM. Kul. Hur fan ska jag tolka det? Hon är inte orolig för att jag ska vara otrogen i största allmänhet utan orolig för att jag ska lockas att köpa en 17-årig vitryss i en barack som tjänstgör som mobil bordell. Jag är inte orolig för något av det. Möjligen orolig för att stämningen kommer vara lite väl tysk-brittisk.

För övrigt har jag en gås oplockad med Goesta. Jag återkommer till det.

1 kommentar:

Anonym sa...

ingen vitryska då asså?