tisdag, mars 07, 2006

Ännu en dag till handlingarna. Jag börjar tro att jag på riktigt har haft tur som klarat mig såhär länge i kvarteret. Varje gång jag går ut och röker rasar det istappar och snökokor stora som 7åringar omkring mig. Jag förstår inte hur folk bara har köpt läget ända tills en kille dog. Blev det inte vinter i Stockholm på 90-talet eller?

I vår ska jag förresten skaffa solglasögon. Jag har inte haft solglasögon, annat än på skoj, sedan min mamma tvingade på mig några sköna plastbågar för att hon var rädd att jag skulle titta in i solen för länge eller nåt. Det ska bli kul, men jag är lite nervös. Jag ser ju inte skillnad på herrbågar och dambågar. Det vore ju jävligt trist att gå runt och vara skitnöjd med sitt nya fynd och upptäcka att glasögonen är en jättehit bland femtioplussarna i Birkastan.

Barcelona går vidare ikväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också skaffa brillor till våren o sommarn! Vet inte om det är en så bra ide iofs, med tanke på att jag har smalt bananansikte så bågarna brukar sträcka sig till personen som sitter brevid. Men jag vill så gärna se så där cool ut... Hur nu det ska gå till om man måste köpa på barnavdelningen...suck

Bolivar sa...

Jag har hört att Alexander McQueens bågar smiter åt ganska bra på smala huvuden. Mitt problem är snarare att jag ser ut som en Galenskaparna-karaktär i solglasögon.

Anonym sa...

Tack för tipset...
Tyvär har jag inget tips till dig hehe