onsdag, mars 01, 2006

Lön!

Jag har betalat statsskatt för första gången sedan jag hoppade av kostymtåget. Det känns rätt jävla bra faktiskt, även om det bara var 3:- som gick till Pappa Persson. Givetvis sopade verkligheten på mig i bakhuvudet så gott den kunde och såg till att 6000 gick till diverse fordringsägare. Då är ändå Goesta kvar i kön, med 400 för en fylla och lika mycket för ett korplag jag känner allt mindre för att spela i. Men ändå. Kvar är trots allt mer pengar än jag brukade ha till att börja med. Shopping alltså. En jävligt snygg (om jag får säga det själv) Stray Boys-tröja på rean för 350 spänn, och Borta Med Vinden och Den Siste Kejsaren. Jag måste se till att ta mig till Carin Wester den här veckan, men det bär fan emot lite att knata Rörstrandsgatan halvvägs till Solna i det här vädret. Det finns viss risk att det blir den där dödskalletishan från PAM på Beneath istället. Det må väl vara hänt.

På den mindre kreddbögytliga fronten så hade jag en kväll med mig själv igår. Jag laddade som fan med pizza, Cherry Garcia och storfilm om Kina. Jag trodde att det var vattentätt. Tyvärr var Den Siste Kejsaren mycket mer 80-tal än jag mindes, och soffan mycket större och obekvämare utan min flickvän, än jag trodde att den skulle vara. Men lite trevligt var det. Jag fick ha på mig mina fulaste shorts (avklippt mys), äta glass utan att skeden vägdes med dömande blickar och det var ingen som tryckte på pause för en improviserad paneldiskussion kring filmen (jag älskar paneldiskussionerna, men det var ändå skönt med lite omväxling).

För övrigt är Offsides reportage om japansk fotboll deras bästa på väldigt länge.

Inga kommentarer: