måndag, mars 27, 2006

Rehabilitering

Jag och min flickvän åkte till mina föräldrar i fredags. Både vi och min mamma var rätt slitna (min pappa är av någon outgrundlig anledning aldrig sliten) på fredagen. På söndagen var vi som nya människor. Det är välgörande för en inflyttad fjärdehandsboende stockholmare att få känna föräldrahemmets trygghet. Vi kollade på film, åt en massa onyttigheter, shoppade loss på loppmarknader, låg i soffan och bara andades. Inget speciellt alltså, men jag var HEMMA. Det är svårt att bygga samma slags bo på 24kvm.

Hemma i Stockholm var det business as usual har jag fått höra. Micke hällde i sig en flaska äppelrom och lekte med ugnen när han kom hem från krogen. Goesta blev aprak. Sebastian var nog också där. Kul med lön.

Och äntligen har jag hittat en jordglob. 20 spänn gick den på. Benin heter Dahomey och Tyskland har varken splittrats eller återförenats. I love it.

Inga kommentarer: