torsdag, januari 05, 2006

Spring spring, stress stress

Sjukt stressigt på jobbet just nu. Jag firade min flickväns brors flickväns födelsedag med en del alkohol igår kväll. Bakfyllan ger mig ett skönt fågelperspektiv på det här eländet. Jag undrar om jag kommer kunna behålla min sköna inställning när lönen kommer. Jag är inne på Goestas linje, lön är inget för oss 80-talister. Så länge öl- och cigg-ransonerna blir tillräckliga är jag helt för en 100%ig beskattning. Som det är nu är mina ransoner förkastligt överdådiga och det har jag fan inte råd med. På tal om gårdagen, så kom jag fram till två saker under fyllesnacket.
1) Jag överskattar alltid människors intresse för sin omgivning. Bara för att man kommer från Venezuela så betyder inte det att man har järnkoll på jordreformer och oljepolitik. Hur bra koll har jag egentligen på norrbottnisk energipolitik?
2) Det finns en klar diskrepans mellan den sexuella varelse jag tror att jag är och den jag är. När jag var yngre och sex var så stort i sig självt att det inte behövde kryddas ens med lite salt, så pratade jag vitt och brett för alla som ville höra, om att jag gillade naturliga tjejer som vågade vägra rakning. En snabb tillbakablick 10 år senare visar vilket brutalt skitsnack det var. Antagligen kommer jag ganska snabbt anpassa min porrskadade hypofys till Aschbergs kandidat till Trend-06 också. Analblekning må låta lite fåfängt och jävligt äckligt just nu, men handen på hjärtat, hur många av oss fantiserade om bakbundna tjejer med ögonbindel, sex på offentliga platser, sex med äldre kvinnor, yngre flickor, feta kärringar, anorektiska pinnar? Jag fantiserade om sex. Ospecificerat.

1 kommentar:

Eric Goesta Rosén sa...

Spot on, som vi mongon säger. Spot on.

/Goesta