tisdag, januari 03, 2006

Konsten att hålla masken

Håller på att somna på jobbet igen, en cola och två kaffe till trots. Det är inte alls likt mig att inte kunna sova på nätterna, men den senaste tiden har jag helt enkelt inte blivit trött. Ibland för att jag varit ute hela natten, ibland för att jag sovit hela dan efter att ha varit ute hela natten. Nu sitter jag här i alla fall, hålögd och lättretlig. Med ett svårplacerat skrubbsår på höger handled. Jag bråkade med min flickvän igår, och för att förstärka mina argument var tanken att jag manligt och bestämt skulle banka på vår toadörr (jag vet, det var lika tragiskt som det låter). Döm av min förvåning när handen far rakt igenom vår pappliknande (visade det sig) dörr. Illa riven, överraskad och en smula förnedrad gick jag och la mig, men jag kunde såklart inte somna.

6 kommentarer:

Hang 'em high sa...

Vad är det med män och knytnävsstora aggressionshål i väggar? Gråt ut!

Bolivar sa...

Maja, det är snarare när vi är frustrerade över eran överlägsna ovilja att kommunicera som vi tar oss genom väggar och dörrar, än när vi är ledsna. När vi är ledsna dricker vi sprit.

Anonym sa...

avslagen glasbutelj och knytnäve genom en dörr.... say no more.

Bolivar sa...

lotta, glasbuteljen skulle väl med största sannolikhet inte inträffa... knytnäven och dörren is a first for me... men jag förstår din poäng.

Hang 'em high sa...

Har du inte sett dr Phil? Du pucklar på dörrar för att känner dig som ett offer. Ett offer! Du måste ta kontroll över din situation, alternativt släppa kontrollen, och sen något mer Texas-snack om en krokodil och en höbal som jag inte riktigt fattade.

Eric Goesta Rosén sa...

Det är bra att slå ut skiten. På riktigt.

Sömnproblemen kommer av att du dricker för ofta och för sent.

/Goesta