måndag, januari 02, 2006

Butter, Trötter, Dryger

Nu har jag varit på väg med huvudet ner i tangentbordet två gånger på eftermiddagen. Jag är så fruktansvärt trött och oinspirerad. Har suttit och slöläst på www.bolivar.se. De blandar och ger måste jag säga. Det märkliga med dem är att venezolaner ju är en obefintlig invandrargrupp i Sverige. Kan det röra sig om ett 20-tal individer totalt? Ändå har Hugo Chavez en egen lobby-organisation här. Det om något borde få mig att dra öronen åt mig en smula, men det gör jag inte. Jag är alldeles för imponerad av hans pondus och rådighet under militärkuppen. Jag har alltid varit svag för caudillos, auktoritära män med lättkarikerad silhuett. Alltså har jag mer överseende än de flesta med vår egen caudillo GP. Det finns något oskyldigt och sött i hans sätt att anonymisera ministerämbeten på löpande band, samtidigt som han har svårt att dölja sin förtjusning över Faktums nidbilder på honom som suverän landsfader. Klart att han är partiet och partiet är han. Och det är svårare än man tror att göra sig själv till presidentämne i Sverige. Andra gör sitt bästa men är alldeles för uppenbart riktiga jävla svin. Hur mycket dom än odlar dubbelhaka och insisterar på att jag också kommer tjäna på skattesänkningar. Och solen skiner faktiskt alltid över Stjärnhov.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du börjat skriva blogg. Lycka till! Jag gjorde ett försök i sommaren ´05. Efter två halvlånga inlägg upptäckte jag att jag inte alls gjort mig fri från min bakgrund som hockeykille. Allt blir så tydligt i Times New Roman size 10.

Bolivar sa...

jag tror inte att jag kommer läsa det jag har skrivit när det väl är klart. Genomarbetade grejer är inte riktigt vad jag sysslar med, som du kanske vet.