tisdag, januari 17, 2006

Nu då?

Jag vet att jag har flaggat för det tidigare. Det är lite min personlighet att sälja skinnet innan björnen är skjuten, ropa hej innan jag har kommit över bäcken och allt det där, men nu tror jag att tidningen är klar. Den ska tryckas idag i alla fall, så allt jag kan komma att behöva göra från och med nu får jag åka till tryckeriet och blada in. Det vore ju förjävligt om det skulle behöva bli så.
Frågan är vad fan jag ska göra nu? Jag har inga medel alls att göra mig meningsfull före månadsskiftet. Jag ska till Paris förstås och det blir både trevligt och en kamp mot min allt tunnare plånbok. Den gick ner ytterligare en dryg tusing igår. 400:- för det nya flashigare EU-passet, och 600:- för SL-kortet jag hade lånat av min flickvän för att ta mig dit i tid. Det kom aldrig med hem.

Lite trevligare nyheter är att Michele Bachelet vann det chilenska valet. Min förhoppning är att hon öppnar dörren för samarbeten med Venezuela, Uruguay och Brasilien på ett sätt som Ricardo Lagos inte vågade/ville. Under alla omständigheter är hon oändligt mycket mer sympatisk än praktarslet Sebastian Pinera.

Inga kommentarer: