onsdag, januari 04, 2006

God morgon igen

Idag är jag tillbaks! Sitter som vanligt (innan min tillfälliga svacka) ensam och först på kontoret, läser bloggar och funderar på exakt hur sjuk i huvudet Lotta tror att jag är. Mitt språk och min personlighet i största allmänhet inbjuder till missförstånd och hårda ställningstaganden, det har jag ju vetat sedan länge. Det kanske är en ganska dålig idé att börja blogga med den bakgrundsinfon, men whatever. Jag sov inatt i alla fall. Och igår kväll. Nästan igår eftermiddag faktiskt. Jag kom hem vid 7 och lagade pulvermos med gourmetbullar. Sen small det. Jag tror att jag har sovit 12 timmar inatt, med ett enda litet uppehåll när jag kravlade från min flickväns nyinredda myshörna upp till loftsängen.

På väg till jobbet läste jag rapporterna från Armageddons första dag, och det är ju skönt att se att världen inte har gått under än, trängselskatter till trots. Intressant också att notera hur Metro rapporterar de fyra färdsätt (bil, buss, tunnelbana, roslagsbana) som har gått helt smärtfritt på en gemensam halvsida, medan pendeltåget som tydligen varit ett KAOS får ett uppslag för sig självt. Vad tycker Metro om trängselskatterna tro?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag får väl ta dig på orden...men om jag ser en till våldsmetafor...då blir det tveksamt ; )

Bolivar sa...

Jag ska hålla tangenterna i styr så gott jag bara kan, promise.