måndag, september 04, 2006

Usch

Fredrik Reinfeldt får sitta i morgonsoffan och försvara sin föreslagna urholkning av anställningstrygghet och minskade skatteuttag från företag med att det skulle bli lugnare för de anställda då. Att dagens "effektiviseringshysteri" skulle avta. Och två utbildade rutinerade journalister går vidare till nästa fråga. Jag var helt ärligt nära att kasta upp över frukostbordet. Inkompetenta jävla mähän. Skulle en politisk ledare bete sig så på CNN eller för all del på Fox så skulle han bli uppäten levande. Är programledarna rädda för dom här rundslipade töntarna som är sugna på att leda Sverige? Var rädda EFTER valet är ni snälla, så att i alla fall en del av deras enfaldiga snömos blir granskat. Just nu sitter det en kille och ljuger till sig 4 år som statsminister. Helt oblygt. Rakt upp och ner. Det finns inget annat sätt att se på det och ingen som man kan förvänta sig ska reagera gör det. Varför skäller ingen ut honom efter noter? Varför är det ingen som säger åt honom att berätta vilka som kommer förlora och hur mycket?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jo för att det är lätt att tycka synd om en man som är så förvillande lik ett ollon.

Anonym sa...

hahahahahahahahahaha

beta sa...

jag håller med dig bolivar, inte just att jag surar över freddie, men partiledarna i allmänhet. Journalisterna ställer konkreta frågor och sedan tillåter de politkerna att sväva ut hur mycket det vill, tills man inte ens kommer ihåg vad de frågade från början. Inte under en enda utfrågning har någon svarat direkt på frågan. Jag undrar bara vadfan det är som hindrar utfrågarna från att säga "men skulle du kunna vara snäll att svara på frågan?" eller "väldigt intressant, men det var inte det jag frågade". Hur jävla svårt kan det vara? Och som sagt, vad är dom rädda för. Det bästa vore att samla alla partiledarna, ge dem 20 frågor var och tvinga dem att svara antingen ja eller nej, inga missledande utläggningar tillåtna.

Anonym sa...

Frågan är om Göran är bättre? En pompös farbror som uppenbarligen tycker sig vara alldeles fantastiskt förträfflig. Lika många lögner och löften som aldrig kommer att infrias. Pest eller kolera säger jag.

Att journalisterna sen är mähän är väl troligen bara för att de är rädda för att stöta sig med någon av partiledarna.

Bolivar sa...

Janne: Det är just det sista jag vänder mig emot. Jag kan inte kalla politiker från något parti för lögnare för att de inte får igenom 100% av sina förslag. Det är en omöjlighet så länge partiet ifråga tvingas gå till andra för att nå majoritet.