torsdag, september 14, 2006

Jag röstade igår. Det kändes som en oerhörd lättnad. Jag har ägnat valet alldeles för mycket tankeverksamhet de senaste veckorna. Jag har mått så dåligt av så mycket jag har läst och så många jag har pratat med. Jag är verkligen inte i synk med Sverige 2006, men det kanske är helt ok det också? Hur skulle världen se ut om alla tyckte likadant och allt det där ni vet. Försvarsmekanismerna inför fyra år med Alliansen har börjat kicka in tror jag. Det har i alla fall gett mig lite andrum i mitt skrivande. Jag tror inte att det blir så mycket mer svensk politik här på ett tag. Eller så blir det massor. Jag har i alla fall slagit ur mig villfarelsen att någon av er kommer att rösta annorlunda på grund av något jag har skrivit.

Jag delade en flaska vin med min flickvän igår. Ofta har vi faktiskt lite svårt att ha tålamod med varandra när vi pratar. Jag tycker att hon svävar ut och aldrig kommer till poängen. Hon tycker att jag pratar som en lagtext och aldrig kommer till poängen. Men ibland, som igår, kan vi prata i timmar. I loves it.

På tal om något helt annat så har Hugo Chavez och Londons borgmästare Ken Livingstone hållit presskonferens. Den är lång, och Chavez tar i lite väl mycket i sin Bush-kritik men är på hela taget alldeles alldeles strålande.

Inga kommentarer: