torsdag, september 28, 2006

Bang Bang (we gon thug.this.shit.out)

Mycket trevligt igår. Jonny, Goesta och några öl. Men Kvarnen hade jag verkligen kunnat vara utan. Idag är det administrativa sysslor på Bolivars bord. Säg Mediakit allihopa! Och ikväll har Sneakers N Stuff stört snygga skor till försäljning. Problemet är dels att de kostar 1899:-, dels att jag helt seriöst inte vet vart jag skulle göra av dem.

Östermalmsräven är en ny bekantskap förresten. Vi tycker som namnet antyder inte särskilt lika om någonting alls, men hans blogg var riktigt trevlig och både han (nästan) och jag har lyckats hålla oss ifrån några grövre personangrepp i Goestas tråd. Jag kanske borde börja läsa honom?

I övrigt inte mycket nytt. Köpte Bang idag. Skitsnygg framsida. Fortfarande lika tattig inlaga. Lite synd, men äckligt hög nivå på det redaktionella materialet och det är ju huvudsaken. Men varför har de inte fler annonsörer?

Notes till potentiella Bang-annonsörer: Det är inte 1952 igen. Ebba von Sydow representerar inte den moderna kvinnan. Ni skulle visst få goodwill om ni sågs i Bang. Feminister syr inte alla sina kläder själva. Feminister hatar er inte för att ni har smala modeller. Feminister lever i samma konsumtionssamhälle som alla andra. Det är inte bara feminister som läser Bang.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tråden var nog lite Bolivar i ett nötskal, i din inskränkta värld kunde du inte förstå att man kan vara färgad och utföra kvalificerade arbeten. Man måste ju vara svensk, eller åtminstone europé, fast inte portugis då... det är ju förtusan nästan i Afrika. Svartskallar är folk som Bolivar ska tycka synd om och vara solidarisk mot. Tiderna förändras, tyvärr. Du får nog slänga den där plåtnegern som bockar när du stoppar i en krona till rödakorset.

Anonym sa...

Karln är ju mer eller mindre svartskalle himself så det där påhoppet skjuter lite fel.

Bolivar sa...

judge&jury: Jag betvivlar inte för en sekund att indier, colombianer eller nigerianer kan utföra kvalificerade arbeten. Men ska Sverige sträcka upp händerna och säga "Hey nu när ni har lärt er, då tar vi över sojabönorna"?

Vad gäller Portugal så hade jag precis lika gärna kunnat använda Polen, Schweiz eller till och med Finland som exempel. Poängen som jag är säker på att du snappade upp, var att kulturskillnader gör det svårt att flytta företag inom tjänstesektorn.

Jag måste säga att jag börjar bli rätt trött på dina alltmer idiotiska cirkelresonemang med helt jävla befängda utgångspunkter. Var inte så jävla bitter. Min mamma hade kunnat behålla mig om det inte hade varit för att en europeisk jävla ranchero pissade på henne och tvingade iväg henne ensam till Europa med mig i magen, men vet du vad, livet går vidare.

Om du mår så dåligt över britterna och Bofors-affären så gå i terapi eller nåt, men du är fan inte välkommen här längre. Peace.

Anonym sa...

ha ha, Sverige behöver inte säga någonting. Det roliga är snarare att du inbillar dig att svenskar ska slippa vissa saker, oklart dock varför. Jag inbillar mig att svenskar i framtiden inte är speciellare än någon annan och att jobb vare sig de är hög eller lågkvalificerade kan komma att utföras av svenskar. Tungt när man som dig tror sig tillhöra något jävla frälse.