onsdag, september 20, 2006

Burken är fri!

Jag trodde att det skulle dröja åtminstone till 2008 innan vi fick se Alliansen i full utblomning, men det verkar gå mycket fortare. Ett axplock:

* Ett otroligt svamlande om trängselskatten igår.

* "Riktiga jobb" ersätts av "nystartsjobb" som för guds skull inte får förväxlas med åtgärder. Absolut inte.

* Moderaterna vill "utveckla ett nytt sätt att mäta arbetslösheten, som harmoniserar med övriga OECD-länder". Läs: Vi vill slippa bli jämförda med alla orimligheter vi strösslade omkring oss före valet.

* Man planerar att sälja statligt ägda företag till ett värde av 200 miljarder under mandatperioden. Sug på den ett tag, låt det sjunka in. Fundera lite över var de pengarna kommer att hamna.

* I Stockholm proklamerar Axén Olin nöjt att alla hyresgäster kommer att erbjudas att få köpa loss och ombilda till bostadsrätt. Alla. Hennes vision är alltså ett avskaffande av hyresrätten som boendeform eller?


On another note så var det första gången på längre än jag kan minnas som jag läste ett kritiskt stycke text om Fredrik Reinfeldt i Expressen igår( ja jag vet att jag aldrig mer skulle läsa den, men jag hade verkligen tråkigt). Ska de leka riktig tidning nu?

Inga kommentarer: