måndag, september 18, 2006

Nya Sverige

I Sverige tänker man inte som man tänkte förr. En del ser det kanske som ett uppvaknande. Det blev tydligt i dagens Metro (eller var det City?) hur som helst. Söder om Gävle är Sverige blått. Glesbygdspolitiken lämnar väldigt mycket i övrigt att önska, men det blir så väldigt tydligt vilka som har röstat på vad och varför. Det var inte de utanför som röstade för att få komma in. Det var de innanför som röstade för att slippa betala. Det är nytt för Sverige.

Men man ska rulla med slagen. Efter nyår ska jag skaffa mig ett fattighjon. Det är sjukt tråkigt att dammsuga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Byt namn på bloggen till gäsp. Vet du många likadana blogginlägg jag läst idag? bloggstimmet är så stort och tråkigt och ingen bryr sig om dem.

Bolivar sa...

Blogg Bolivar låter klatschigare.

Anonym sa...

Stockholm 2006-09-18

Ansökan om fattighjons-tjänsten.

Hej!

Jag heter Mikael, är 26 år och studerar förnärvarande på heltid. Väljer att söka heltidstjänsten som fattighjon då jag i statistiken klassas som arbetslös. Jag kan börja jobba tidigast 17:00 på vardagar medans jag under helger är jag mer flexibel.

Jag behärskar det svenska språket i så väl tal som skrift.
Jag avskyr att städa och känner stark ångest vid tvättstugebesök men behöver pengar till det privatiserade vattnet och min bostadsrätt på härbärget.

Mitt bud är 20 kr/timme. Dock förhandlingsbart.

Jag nås säkrast via någon av Stockholms övervakningskameror.

Hälsningar, Mikael

Anonym sa...

Vad ska man säga... jag vill helst förneka gårdagens utfall. Men det blir väl svårt antar jag....fan.

Anonym sa...

Ja det var bättre när vi hade sossarna vid makten och rätt till att ta friår och slippa jobba, vafan det kan ju andra göra. Jag vill resa, det är fan min rätt!
Det är någons skyldighet att betala!

Anonym sa...

Jag tycker att norrlänningarna ska ha KVALIFICERADE jobb, det är trots allt inga jävla käppkineser vi talar om utan det är hederliga svenskar. RIKTIGA jobb ska det vara, inget skit. Det kan man göra utanför Europa. Svenskar är trots allt lite bättre, men framför allt mycket mer kvalificerade.

Anonym sa...

Alla fattiga bor norr om Gävle!!!! Snacka om att bo i en ankdam...