måndag, juni 19, 2006

Ebb

Nu börjar det dra ihop sig. Visserligen höll jag ut till den 19:e, men det är alltid lite trist att upptäcka att man snart är pank. Det är tur att jag har rutin. Det var ändå inte alltför längesen jag och min dåvarande rumskamrat (den långa rödhåriga killen, kallades kort och gott Red) satt och förtvinade med 0kr på fickan strax innan jul. Vi hade inte ens salt till riset de sista dagarna. Red var nere på 62 kg fördelade på 193 cm innan det till sist blev dags att åka hem och äta upp sig.

Jag kommer antagligen aldrig att bli killen med pensionsförsäkring och bra drag i mina PPM-placeringar. Jag kommer nog inte att bli båtägare. Knappast heller bilägare. Jag är ändå säker på att jag har nåtsåinihelvete mycket roligare för mina pengar än killarna som köper bottenfärg och lägger mer pengar på parkeringsplats än jag gör på min lägenhet. Särskilt såhär års är det helt OK för mig att bo i ett råtthål på 24kvm. Det är OK att jag tvingas använda själva kuken som kukmätarredskap istället för en cabbad sportbil. Det är ingen fara med mig alls, så länge Sverige tar sig samman imorgon. Så länge fläckarna på mina gula adicolors visar sig gå bort med diskmedel. Så länge jag får nya mat/öl/klädpengar den 26:e. Det är ju sommar.

5 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Just i det här fallet behöver vi ju stålar den 23:e. Det är ju midsommar och kommer att kosta. Och var tar vi vägen? Hagaparken i repris? Jag vet inte. Vet du?

Bolivar sa...

Nej jag vet faktiskt inte heller. Och jag tror inte att jag får cash förrän den 26:e.

Anonym sa...

Gillar metaforen om att anvanda sjalva metaforen som metafor och inte en cabbad sportbil.

Bolivar sa...

Haha tack Lotta.

Anonym sa...

ibland är livet sweet jag har 2300 kvar på kontot och det är löning på måndag. ja jag vet att jag är en fitta, men du bolivar du får åka i min bil till min sommarstuga och fira midsommar om du vill ibland är det skönt att hae en fitta att leka med ;.)