lördag, juli 08, 2006

Vem lurade vem när?

Egentligen tror jag att det här inlägget lika gärna skulle kunna bli mitt första inlägg i fyllebloggen som Goesta tipsar om här nånstans i trådarna, men varför gömma sin smutstvätt?

Jag har en jävla ovana att komplicera saker och ting med mitt behov att raljera. Något som inte alls skulle behöva vara så allvarligt leder lätt till att människor jag älskar och håller av blir sårade, bara för att jag kommer på en snygg oneliner som jag bara måste få ur mig. Håll käften istället din dumma jävel.

Vet inte om någon såg Expressens förstasida idag, jag köpte den inte och hittade inte artikeln på nätupplagan, men det var något i stil med "Unga tjejer luras till sexlekar i webcam". Exakt när blev de lurade, och av vem? Är det diaboliska sextonåriga fjunkillar som manipulerar bekräftelsetörstande fjortisar att droppa trosorna? Tveksamt. Vi försökte genom hela vår pubertet utan att lyckas något vidare värst. Min erfarenhet av dagens tonåringar är att de inte är så väldigt mycket skarpare än vad vi var. Vad kan det bero på då? Hmmm.... jadu... det här är ju bara en tanke men... skulle det kunna vara så att sexualiserandet av det offentliga rummet nått löjliga nivåer? Kan det faktum att utvikstjej ses som en karriär ha något med saken att göra? Kan det vara så att eftersom den enda tillgång en flicka har som inte möts med suckar och himlande med ögonen, är deras röv och deras bröst, så lär de sig ganska snabbt vad de ska spela på? Jag har inte tänkt på det förrän just nu när jag skriver det, men internet är ju såklart en grymmare sorteringsmekanism än korridoren på skolan någonsin kunnat vara.
"Är det ingen som skriver till dig gumman? "
"Jag får 200 snuskmail från killar varje dag."
"Vad jobbigt att ingen skriver till dig då, men du kanske ska lägga upp lite bilder?"
"Aha du har redan gjort det." Ok.

Det skulle kunna vara så att vi bara inte vant oss vid tekniken. Att vi kommer återgå till något slags normaltillstånd. Om det inte vore för alla sneakersamlande, Spybarhängande, Rodeoläsande, vaxande, jojobantande, deffande, söndersminkade, runtknullande, bekräftelsetörstande, komplexnojande FÖRÄLDRAR.

Skärp er för i helvete, innan ett googlande av er dotter kastar en gurka i ansiktet på er.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det där med att de blev lurade skulle tydligen vara att någon skrev till tjejer att han skulle angripa deras datorer med virus om de inte ställde upp på olika perversioner på webcam. han skrev också att det inte skulle hjälpa med att koppla ifrån Internet eller dra ur elkabel, deras datorer skulle få virus ändå. tjejerna svalde det med hull och hår och vågade inte annat göra än gå med på utpressningen efetrsom de satt på föräldrarnas datorer. de gick tydligen med på rätt grova grejer också.

så nej, dagens tonåringar är nog inte så mycket skarpare.

Anonym sa...

fan hur javla blåst får man vara. du måste ha läst det i en dingding värd så dumma mäniskor fins inte, eller? jo tydligen. jävla utsatta idiot.

Anonym sa...

David, det är ganska förmätet och kalla nån dum för att hon gör så. Det handlar om unga tjejer som kanske inte har så mycket datavana och som i det stressade tillståndet de befann sig i inte förmådde tänka klart.