måndag, juli 10, 2006

Jag kan inte hjälpa att jag tycker att Zidane agerade hedervärt

Ingen skugga må falla över Zinedine Zidane. Om något växte han i mina ögon efter skallen i bröstet på Materazzi. Det var ingen fånig Zlatan-markering. Det var en krogskalle, rätt i solar plexus. Det var ingen revirpinkning, inget "nu ska jag sätta mig i respekt". Det var en man som fått nog. Som hört tillräckligt med glåpord från en feg mittback som var mycket väl medveten om att han var utom mikrofonernas räckhåll. Zidane lät honom inte komma undan med det. Fotboll är ändå bara ett spel, och ett VM-guld bara värt så mycket. Att kränkas och bespottas och ännu en gång tvingas gå därifrån utan att sätta emot är inte fair play. Det är kanske starkt enligt den typen av människor som nu kommer himla med ögonen och antyda att jag inget kan om fotboll. Det enda svar jag kan ge är att ni inget kan om livet. Man kan bara spekulera i vad Materazzi sa till Zidane. Alla vi med lite mer melanin än det europeiska genomsnittet har våra misstankar. Skallen som fick Materazzis bröstben att svikta som en trampolin tackar vi dig för Zidane. En del saker är värda mer än ett VM-guld.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kunde han inte sagt något tillbaka? han betedde ju sig som värsta bush eller liknande som inte kan diskutera, bara bomba.

Alex sa...

Jag hoppas att Zidane skäms som en hund.

Anonym sa...

jag älskar dig! jag vill gifta mig med dig!

Bolivar sa...

III: Creepy?