tisdag, juli 18, 2006

Summertime and living is easy

Det är sweet med semester. Och semesterpengar. Så sweet att jag kanske kommer att slarva lite när det gäller att skriva här. Jag hoppas att ni har överseende så att jag inte står här alldeles ensam med mina magsura kommentarer när min semester är slut. Under tiden tänkte jag komma med ett mycket trevligt boktips:

Jared Diamond- Undergång. Jag har bara börjat på den än så länge men han har redan betat av Montanas och Påsköns invånare, deras miljöpåverkan, områdenas naturliga klimatförändringar, grundförutsättningar och allt annat torrt med ett språk som engagerar som den värsta Dan Brown-roman (inga jämförelser i övrigt). Om ni plöjer den och gillar den kan jag även rekommendera Vete, Vapen och Virus av samme författare. Gammal kurslitteratur om man läste historia på Växjö Universitets lärarprogram.

Annars då?

Brasilien ska införa kvotering efter ras, vilket kommer bli en riktig karneval för administratörerna med tanke på att Brasilien har förnekat att det överhuvudtaget finns olika raser i landet åtminstone sedan Vargas tid. Lycka till Lula!

Kanye spelar i stan i övermorgon och av någon anledning har jag inte brytt mig om att skaffa biljett, trots att jag har gott om fuckyou-money den här månaden.

Det måste vara för att Papoose får alla andra att låta som Fjärde Världen så fort han börjar prata i en mick. Lyssnar ni på Papoose så lyssnar ni på The Next King of New York, jag och Goesta är överens.

Dessutom ska jag snart till Antwerpen och frossa choklad och öl. Kanske chokladöl?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg Kanye i Roskilde för två veckor sen och det var nog den bästa hiphopkonsert jag sett sen Fugees på Gino -96.

Där kan vi snacka entertainer... Fast det var ju iofs rätt mycket DJ A-traks förtjänst också kanske.

Antwerpen är förresten det nya Berlin som var det nya Paris som var det nya London, eller nåt, om man orkar bry sig om sånt där blaj.
Men det verkar va en tuff stad, om du har dolares att shoppa för och så.
/g

Bolivar sa...

Gustav: Jag förstår ju att jag missar nåt om jag skiter i Kanye, jag vet inte vad mitt problem är riktigt. Men du måste kolla upp Papoose om du inte redan har gjort det!

Anonym sa...

Yes, ska kolla upp!

/g

Anonym sa...

Ja! Jag har biljett till kvällen. Dock är jag lite orolig då jag har så jävla höga förväntningar...

Om du har mycket fuckyou-pengar kvar tycker jag du ska köpa sponken och bege dig till David och Kristins stuga nästa vecka. Försöker peppa dom på att ha spritfest.