fredag, juli 14, 2006

Tut

Berns Terrass är grejen den här sommaren. Utan tvekan. Jag, Goesta och Sebastian gick dit och konstaterade det. Flars spelade dancehall som till och med jag gillar, alla var glada och dansade, inte en Pour-kofta så långt ögat nådde och lite god jävla stämning för en gångs skull. Vid halv tre var vi så fulla att vi bestämde oss för att det fick vara nog. På väg till nattbussen hörde vi Pet Shop Boys eka över Kungsträdgården. Goesta gurglade något om att det måste vara Gustav. Det var det såklart. Det var mycket trevligt även där, trots de stekare upphöjt i två som satt i soffan mitt emot oss. Morgonen har som vanligt handlat om att betala tillbaka till anständigheten och den lutherska arbetsmoralen med påsiga ögon och en andedräkt som i alla fall inåt luktar lika delar tranbärsdrink och damm. Någon som ska med ut ikväll?

4 kommentarer:

Anonym sa...

berätta varför du inte gillar Pour-koftor!

Bolivar sa...

jens: koftorna i sig själva är svårt att anmärka på i och med att de är så intetsägande. Det är prislappen i kombination med den intetsägande koftan. Min största beef är dock med alla "in the know"-killar som rockar koftorna som om de vore haute couture.

Anonym sa...

åååh jag vill gå ut! fan att det ska vara söndag idag!

Alex sa...

i agree aporpå berns trots att jag bor uppe i norr. var där i början av sommaren och fick ångest över att åka hem till umeå där bästa utestället är olearys! ;)