onsdag, maj 17, 2006

Vafan hände?

Var tog våren vägen? Jag hoppas att det bara är morgonkyligt, men fy fan. 8 grader? Det är ju januariväder! Men jag har ju gott om jackor. Efter att ha inventerat min garderob har jag insett att jag har lite väl många jackor till och med. Typ 8-9 stycken. Varav kanske 5 är vårjackor. Vem fan har 5 vårjackor? Minst en ska bort.

Eftersom mitt liv har gått in i något slags slentrianlunk är det svårt för mig att ge några rapporter här. Jag har bytt nyheter och debatt mot Entourage, intensiva öl- och spritfyllor mot dåsigt rosévinslull. Jag har bytt klubbar mot uteserveringarna på Medborgarplatsen och lunchrestauranger mot Nytorgsparken. Inte mycket att klaga på. Inte heller mycket att skriva om tyvärr. Jag försökte ju med den där listan men jag kände direkt att det blev rätt krystat. "Den indignerade rättshaveristen" klär mig mycket bättre. Men jag kan ju inte alltid hålla på och rasa åt olika håll, så idag får ni hålla till godo med det här.

För övrigt vinner Barcelona på straffar ikväll.

7 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Om du har fem vårjackor kan du gott och väl låna ut den minsta till mig. Jag fryser i tröja och toksvettas i vinterjacka. Release me.

Bolivar sa...

Jag önskar att det var så enkelt Goesta. Men den minsta är ju till salu. Hur ska jag kunna övertyga Sebastian om att han ska köpa den om du går och lortar in den?

Anonym sa...

Men för tusan Bolivar!
Nu får du väl ändå rycka upp dig. Vi är faktiskt flera tusen som sitter och ängslas framför våra burkar varje morron för att se om du har krystat fram något under natten....

Bolivar sa...

wankstern: Ni är typ 70:) Men jag har ändå dåligt samvete. Det kommer snart nåt bra.

Anonym sa...

Vårjackor kan man inte ha för många av, jag har typ fem vinterjackor. Det är ganska överflödigt.

Bolivar sa...

Fem vinterjackor är stört på riktigt. Skärp dig!

Anonym sa...

Haha ojojojdå.
Asså.. "skärp dig" är värre än att säga "fuck you din retard" till mig. Vet inte varför. Tar verkligen åt mig när folk säger skärp dig. Konstigt va?