fredag, maj 19, 2006

God morgon!

Min flickvän kom hem klockan 6 och väckte mig idag. Jag hade blivit riktigt jävla sur om hon inte hade haft med sig Cola och fetawrap. Skräpmat på morgonen kicks ass. Den här morgonen har jag alltså rökt tre cigg, druckit två glas cola och ätit en stor tugga wrap innan jag ens kommit till jobbet. Jag zappade en hel del också.

GP och gänget är back on top. Jag tror att borgarna ska skylla på sina bloggare. På riktigt. Inte nog med att nivån är skrämmande låg på många av dem, även för de som inte läser dem blir de som lobbymaskin osmakliga för många. Och exkluderande. Det är farligt när man har snott "Alla ska med"-prylen och försökt göra den till sin egen. Det blir inte bättre av att dumhuvudena på MUF inte kan svara redigt på en enda fråga som ställs i dagens Metro. Backlash kallas sånt här i staterna tror jag.

Utomlands har Mexico lämnat in en formell protest mot muren USA planerar att bygga. 60 mil ska den bli. Den ska bevakas av 6000 soldater/militärpoliser. Ser ni vad jag skriver här? Mexico är en av USA:s absolut viktigaste handelspartners både vad gäller råolja och produktion av allt från textilier till elgitarrer. Och USA ska slå upp en mur mot landet. Vad fan har hänt med skammen? Tillbaks med den igen så folk får vett att skämmas.

Äntligen börjar polisen få kontroll över situationen i Sao Paolo. Med Brasilien-mått mätt alltså. Inatt vann de med 14-1. 14 gärningsmän döda, bara 1 polis. Jag skulle gärna höra en 5-minutare med drottning Silvia, där hon återigen intygar vilket öppet och problemfritt land Brasilien är. Om något ska kunna ses som positivt i eländet, så är det väl möjligen att detta stärker president Lula och tar ner de högdragna Paulistas på jorden en smula. Sao Paulos guvernör blev tidigt erbjuden militär hjälp av regeringen, men tackade nej för att inte blotta sin företrädares brister. Detta eftersom företrädaren ska ställa upp i presidentvalet mot just Lula.














Slutligen en bild från höstens Miss Penitenciària i Sao Paulo, en skönhetstävling som hålls på kvinnofängelserna. Kvinnan ni ser heter Angélica Mazua och är en kokainsmugglerska från Angola. Jag vet inte vad bilden säger om Sao Paulos situation i stort , men nåt tror jag att den säger.

4 kommentarer:

Oscar Karlsson sa...

wow! shit vilken superflickvän! vart fixman sådana dära wraps förutom genom din tjej? dom låter ju awesome


fan det är trisst när man ständigt tvingas inse att usa rakt igenom är helt ohållbara. dom är galna.
en mur alltså.
mexico och usa som är så fint tillsammans.

Bolivar sa...

Oscar, på 7-Eleven. Dom är egentligen bara goda när man är aspackad eller extremt hungrig.

Hemligt. sa...

den där skönhetstävlingen var så deppig. de skulle få tillbaka sin självkänsla genom att strutta fram på ngt podium i finkan. "fängslade" och inte "fängslande" var ordet. dubbla bemärkelser.

Bolivar sa...

Blog Lady: Jag vet. Och hur få tillbaka sin självkänsla om inte genom bekräftelse på att du är snygg?