torsdag, januari 25, 2007

That's rich...

Yey den 25:e! Ny fet allianslön på kontot. Jag svävar på moln. Att jag någonsin tvivlat. Ok att jag fortfarande rent principiellt har lite svårt att försvara slopandet av enhetstaxorna, hagelskuren på a-kassan, strypta arbetsmarknadsåtgärder och en bortre paragraf. Men om folk kommer i jobb så är det väl bra antar jag. Jag hoppas i alla fall att fler får jobba, för just nu är det verkligen sweet som fan att få lön. Ingen grå tungbeskattad sosselön längre. Min orange allianslön lyser som en solmogen apelsin.

5 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Jag fick typ en hundring mer efter skatt. Kuken.

the Sweetness that is Lou sa...

Jag misstänker stenhårt att det inte kommer att synas på min lönecheck eftersom jag tjänar fuck all really, kanske inte ens tillräckligt mycket för att skatta...
och har fått sparken

Anonym sa...

va? från vilket jobb har du fått sparken?? och varför i helvete då för?

Anonym sa...

jag har mailat klockrena flyern till dig, varför inte publicera?

Jocke

the Sweetness that is Lou sa...

Ja alltså, man har ju inte blivit uppsagd om man inte får det skriftligt. Vi fick det via sms, vilket jag tror inte räknas.
Jag vet inte varför. Du har ju sett mig langa öl, jag är snabb som få. Inte så charmig som andra kanske, men undan går det.
Min chef vägrar svara i telefon.
Vi har nu officiellt förklarat krig.

Ugglan alltså. Jag tror inte att Odd skulle göra så