måndag, januari 29, 2007

Löneångest

En utblottad jävel är man nu. Den 29:e. Kul. Jag var sjukt nöjd med mig själv över att jag dels bara brände typ 200 spänn på MTV-festen (hur man nu kan vara nöjd med det när allt var gratis) och när jag dessutom stannade hemma på fredagen kände jag att fan det här är din nya giv Bolivar. Kostnadseffektivitet. Då hade jag inte räknat med lördagen. Male bonding på Centralbadet, skitäcklig pasta i trevligt sällskap på Helens Krog och en hysteriskt trevlig kväll på Teatron. Det är tydligen svårt att få en sån kväll under tusingen these days. Söndagen tillbringade jag med att tröstäta Maltesers och titta på fotboll och göra en låt. Den blev ganska tramsig får jag säga, men ok. Jag har lyckats hitta en kompressor som faktiskt kommer att kunna bli den sista lillla pricken över i. Jag känner det. Det är fortfarande ofta så att jag lyckas kväva det viktiga lilla knäppet i min strävan efter bas, men jag kommer att hitta det.

Idag börjar det kosta 40 spänn att åka buss förresten. Inte för att jag bryr mig, jag har ju allianslön nu, men bara så att ni nollor som inte jobbar har koll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken genre låtar hakkar du fram då? Vad remixar du? Vilken Sequencer finner du passar dina behov?. Jag blev nu väldigt nyfiken på detta!!

Bolivar sa...

Rob_Ski: Jag har egentligen ingen koll på elektronisk musik alls, så jag vet inte vad man kallar det riktigt. "Trackig" techno har jag fått höra ibland, säger det nåt? Jag gjorde hiphop förut när jag rappade, men det är trist att göra beats åt andra så jag började göra mer instrumentala grejer...det kanske hörs lite.

Jag remixar löjliga låtar om jag hittar a capellan typ. Cassies Me & U var nog det senaste som blev bra. Jag och David gjorde en variant på Whitney Houstons I Wanna Dance också. Den kan du höra om du går in på min MySpace.

Jag använder typ bara Logic. Kan skiva grejer i Recycle ibland om jag pallar, men annars gör jag all wav-redigering i Logic också.

Anonym sa...

Riktigt trevligt i lördags. På alla ställen. Men fy satan vad det vände upp och ner på mitt arma studielån. 20% av månandens tillgångar susade iväg på runt 12 timmar. 1400 så där bara. vill inte ens räkna på hur många 52 kronors 33 cl öl jag svalde utan att ens känna smaken. Hurra för Micke! Men jag gör gärna om det.