onsdag, januari 10, 2007

Kaffeskakig och utmattad men ganska glad ändå. Jag tror att det kommer gå bra det här nya. Jag hoppas det i alla fall. Första deadlinen är på onsdag och jag skulle behöva hinna med en hel del till dess men jag har en känsla av att det kanske löser sig. Det är mer än man brukar känna en vecka innan deadline.

Jag har faktiskt haft en riktigt bra start på 2007. Jag och min flickvän har det bra, jag har gjort en ganska bra remix redan och ätit lite nyttigare.

Tyvärr är inte allt så uppåt. Min pappa kommer inte att bli av med handgranaten. Inte förrän tidigast i sommar i alla fall. Det knöt sig i bröstet på mig när jag satt och tänkte på det på bussen igår morse. De vill inte operera för att det är för farligt. Ändå är det extremt farligt att inte operera. Vad säger det?

Vet inte om någon tittar på TV8:s dokumentärserie om de ryska oligarkerna. Det är hur som helst intressant att Berezovskij mer eller mindre köpte den orange revolutionen på rot i Ukraina. Och att ingen i västvärlden nämnde det. Och att Berezovskij mer eller mindre direkt har aktiverat hela den antiryska opinionen i västmedia. Och att Berezovskij handplockade Putin. Och som sagt, att ingen annan nämner det. Jag har ingen direkt åsikt om Ryssland faktiskt, alternativet till antingen Jeltsins anarki eller Putins auktoritära styre över en så stor och diversifierad region som landet Ryssland kan nog bara vara en uppstyckning i mindre stater. Vilket skulle försvåra energihandeln så för det finns ingen direkt opinion. Ah jag babblar bara.

Snart är enhetstaxorna slopade. Det känns jävligt skönt att jag kommer slippa betala för alla snåljåpar som bor i förorterna. Jävligt skönt. Jag har inte sovit såhär gott på hela veckan.

Inga kommentarer: