tisdag, januari 16, 2007

Stängning

Dags att stänga första numret imorgon. Känns sjukt jävla bra faktiskt, det kommer bli riktigt riktigt bra. Beneath stängde också. Inte lika bra. Skittråkigt faktiskt, det känns inte som att någon annan är redo att ta över direkt. Beneath är nog den enda butiken i Stockholm där jag och Johannes Sjöberg kunde känna oss lika hemma. Jag passade på att köpa ett par nya skor i alla fall. Grå mocka med moln på. Skitsnygga.

Så nu har jag -15 spänn på kontot. Vardagslyxa dig själv i personlig konkurs kommer du göra Bolivar. Helvete.

Jag måste säga att jag har kommit tillrätta med mig själv och mitt bloggande nu faktiskt. Jag skriver när jag är sugen och har inte den minsta ångest när jag inte är sugen. Man blir så lätt någon slags bloggentrepenör som följer sina läsarsiffror med samma frenesi som en börsmäklare sina kurser. Det är inte särskilt inspirerande.

Jag inser mer och mer hur fruktansvärt illa ut människor kommer att råka med den nya regeringen. Min mamma berättar om nya personliga tragedier varje gång vi pratar. Jag förstår inte hur vi har blivit så missunsamma, så paranioda och hur vi kan känna oss så utnyttjade när vi är så väldigt priviligierade. Jag förstår det inte. De värsta är de som bara är "reko människor" som minsann inte har det så lätt och som minsann inte vill någon något illa men som förstår och kan tycka att det är bra att enhetstaxan slopas. Som ser en poäng i urholkad arbetsrätt trots rekordvinster och som röstade på Fredrik Reinfeldt för att han var något nytt. Att aktiebolag är psykopater per definition betyder inte att vi behöver bli likadana.

Det kommer bli ett jävligt dubbelt år det här. Jag tror faktiskt att det kommer gå riktigt bra för mig personligen, det känns så. Men det känns som att det på det stora hela kommer att gå åt helvete, på riktigt åt helvete och jag önskar att jag slapp det smolket i bägaren. Jag hoppas att dom sitter fint dom där extra hundringarna ni får på lönen den 25:e. Jag hoppas att dom sitter fint som fan på tvären i luftstrupen och att ni kvävs på dom. Helvete.

Inga kommentarer: