tisdag, januari 16, 2007

Snott av Goesta

senaste impulsköp: Ett par Nikes på Beneath-rean.
bästa promenad: I skogen på sensommaren letandes kantareller.
favoritdryck: Coca Cola
äter lyxmiddag på: Hemma. För vegetarianer är Stockholm en sorglig matstad.
favoritgata: Monteliusvägen
reser helst till: Städer. Jag är allergisk mot solsemestrar.
favoritlyxartikel: Skor.
älsklingsljud: Analogsyntar.
senaste upptäckt i stockholm: Örtagården, vegetarisk lunchrestaurang ovanpå Saluhallen.
tidning jag gillar: The Economist.
favvosajt: www.google.se
här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos henne och pappa.
favoritförort: Hägerstensåsen.
favoritbutik: Willys
bästa lunchställe: Govindas
favoritgrönsak: Minimajs
favoritfärg: Lila.
favoritdjur: Katt.
favoritbil: Alla bilar har blivit så vulgära. Men Toyota har nästan alltid en trevlig modell.
världens bästa nu levande regissör: Ingen aning.
modeförebild: Clownen Manne.
motionerar: Om jag är sen till bussen.
mode jag aldrig vill se igen: Hängslen, Buffaloskor, "Cityklipp"
favoritprodukt på systembolaget: El Emperador och Duvel
bästa fyllekäket: Max Veggiemål
dansar helst till: Hiphop
senast gnolade: Hero med Mariah Carey
bästa romanen: Den Store Blondino av Sture Dahlström
bästa diktsamlingen: Jag har inte tålamod med diktsamlingar. Är Faust en diktsamling? Den var bra i alla fall vill jag minnas.
favoritprodukt på apoteket: Jag är aldrig där.
beställer i baren: Captain Morgan med is om jag är likvid. Annars en öl.
användbar pryl: USB-minne. Jag trodde att det var den nya laserpekaren tills jag skaffade ett minne själv. Sjukt praktiskt.

7 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Jag trodde Cherry Garcia var din favoritgrönsak?

Anonym sa...

Goesta: Jag tror att det räknas som spannmål?

the Sweetness that is Lou sa...

Faust är en pjäs.
Annars, MAriah Carey alltså...Tjusigt.
Själv har jag nynnat på Heaven med Brian Adams lite för länge nu.

Anonym sa...

Lou: Ja men kan det inte vara en samling dikter som utgör en pjäs? Nej det kanske det inte kan förresten. Aja då har jag ingen diktsamling.

Både Heaven och Hero är ju klart bättre än Boten Anna, som jag hade i huvudet hela min vakna tid i typ en vecka i somras.

ania sa...

1: jag trodde att du var en sådan som inte dricker coca cola, av typ... etiska skäl. eller av skäl som du glömt bort men ändå inte kan dricka det nu bara för det blivit din grej
(men ack så fel jag hade! och det känns typ bra)

2: tanken på dig gnolandes på mariah careys hero makes me all gråtfärdig av lycka.

Bolivar sa...

Ania: Jag avstår bara ifrån saker av etiska skäl om jag ändå inte gillar dom. Thats the kind of guy jag är. Gelatin, Coca Cola och skinnskor insåg jag tidigt att jag skulle behöva fortsätta med.

ania sa...

åh, nu gillar jag dig even more! typ som jag, på min rebelliska tid. orkade bojkotta nestléprodukter, men mc donalds och det du nämner ovan orkade jag aldrig ens försöka med. eller jo, mc donalds försökte jag med, det funkade typ två veckor.