fredag, december 29, 2006

Gott Nytt År!

Hej Hej Sverige.

Jag vill bara passa på att tacka för ett helt fantastiskt 2006. Vi har gång på gång gått samman och visat vart skåpet ska stå. Nu när vi närmar oss det nya året känns det som att vi har lagt i överväxeln och jag har flera gånger fått gå ut i köket och kolla så att jag verkligen har stängt fönstret. Sånt drag är det.

Jag gillade särskilt när vi stormade loss i Duralex-glaset över att alldeles för lite bistånd hamnat i Thailand. Pengarna gick till nån jävla muselmanhåla som heter Aceh eller nåt istället. What the fuck? Det är ju inte där vi knullar pojkfitta och hittar oss själva. Varför ska dom ha pengarna? Jag trodde att det var helt underförstått att pengarna skulle gå till dom där trevliga småföretagarna som gjorde min wok i Phuket 04 (bira bira bira). Thailand ville inte ta emot pengarna säger du? Varför sa ni inte det innan då? När Röda Korset gick ut och bad om pengar sa dom inget om att dom inte skulle gå till Thailand. Till tsunamins offer sa dom. Thailand drabbades av tsunamin. You do the math. Jag känner mig jävligt lurad hur som helst. Indonesien kan gärna få sjunka helt och hållet vad mig anbelangar.

En annan höjdpunkt is happening as we speak. Jag tror att det här kan bli årets stora final. Det är ingen bred fråga, snarare är det svenskhet för finsmakare. De illasinnade skulle kunna dra paralleller till tsunami-katastrofen här. Säga att det är väldigt märkligt att samma människor som var beredda att hänga upp Laila Freivalds utanför riksdagshuset och buka henne som en gris över krishanteringen under tsunamin, nu rycker på axlarna när vi lämnar svenskar att dö i den somaliska öknen. Dom har inte fattat någonting alls. I Thailand var det riktiga svenskar som var i riktig knipa. Självklart skulle vi rycka ut. I Somalien finns bara somalier. Känner ni någon riktig svensk som har varit i Somalien? Didnt think so. Och hur svårt kan det vara att ta sig därifrån anyway? Det är ju inte som att dom har några gränser. Dom har ju ingen tull och ingen polis. Det är väl bara att gå därifrån. Jag tycker att vi har gjort mer än nog för dom där människorna redan när vi gav dom medborgarskapet, men om jag ska sträcka mig till något, så kan jag sträcka mig till att vi håller kvällsöppet på ambassaden i Nairobi.

Det var nog allt jag hade på hjärtat. God fortsättning och ett gott nytt år ifrån allas er Bolivar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du är så jävla bra.

Anonym sa...

grymt bra, känns som du är tillbaka, fast du kanske aldrig var borta.

Anonym sa...

bravo!