fredag, december 01, 2006

I väntan på lunch

Kommer ni ihåg Herr Slentrian och Fru Apati? Bra låt det där. Inte ens tussilagon i Skåne kan få mig att tro att solen kommer gå upp idag. Disigt och skitigt och damm på skorna och halsduk inomhus och ögonen i kors. Öl igår och öl idag.

En kvinna tippade ur sina barn ur barnvagnen imorse. Mitt på gatan, som man tömmer en skottkärra. Jag kunde knappt hålla mig för skratt. Annars har min mun varit rak som ett streck idag. Eller låt mig korrigera, rund som ett o snarare. Jag är så förkyld att det är helt omöjligt för mig att andas genom näsan.

Jag undrar lite faktiskt. Hur representativa är alla ollon som tar sig friheter anonymt så fort de ges chansen? Hur många är dom liksom? Har de alltid funnits men tidigare fått hålla till godo med refuserade insändare till lokaltidningen? Borde vi inte refusera dem här också i så fall? Inte jag kanske, jag har ju inga läsare längre. Men ni som har ett par tusen i veckan, skulle ni inte göra oss allihopa en tjänst om ni modererade kommentatorsfälten stenhårt?

Apropå mitt tidigare inlägg om sex, porr och tänjda gränser, så har jag hört Lil Wayne prata om att han "use her face like a toilet" i ett par låtar på kort tid nu. Soft metafor.

Så vad händer i helgen?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hade räknat ut lil wayne, men han är bra allså?