onsdag, december 06, 2006

Årets... forts

...höjdpunkt: Montparnasse, rent bokstavligt. Det var sjukt jävla högt däruppe och jag tyckte inte alls att det var roligt. Min flickvän retade mig för att jag inte vågade gå upp på helikopterplattan på taket. En kastvind senare klapprade hon nerför ståltrappan med blek nos och nyvunnen respekt för moder natur. Själv stod jag och svettades mot väggen och såg olika typer av trafikflygplan komma flygandes och funderade över vilket håll huset skulle rasa åt om det blev jordbävning.

...lågvattenmärke: Det handlar egentligen om flera märken såklart, men ändå. Vinnarna i år är alla under av civilkurage som anonymt kastar upp bitterhet jag trodde att man dog mycket snabbare av, vart de än ges möjlighet. Än är det Zlatan som fan inte ska tro att han är nåt, än är det feministpack som får för lite kuk. Aldrig med namn, alltid med ryggen fri.

...frågetecken: Jag vet att konkurrensen är mördande och att mycket hänger på vilken efterfest du går till efter Spybar och allt det där. Men ändå. Varför har ingen anställt Goesta än? Även om ni inte förstår vad han pratar om så kan ni se på det krasst. Killen har fler läsare än de många lokaltidningar. En del av dem kommer vilja läsa honom i tryck eller på andra sidor också. Köp Goesta och ni köper hans läsare. Enkelt. Anställ nu.

...komplimang: Jag har en väldigt liten läsekrets, det är jag den första att erkänna. Men när jag tittar i mina referrals och ser vart ni kommer ifrån, så blir jag ändå väldigt smickrad. Cherry, Kinky Afro, Gustav, Elin, Masha, Goesta, Ania... Idel välskrivande och intressanta bloggare uppskattar det jag skriver. Im very tacksam.

Inga kommentarer: