tisdag, oktober 17, 2006

Loso's Way

Fabolous har alltså blivit skjuten.

Bara i låret visserligen, så jag hoppas att han är OK. Allt annat vore fruktansvärt. Jag kan inte komma på någon annan rappare som har gett mig så mycket som Fabolous. Skratta ni. Men lyssna på Get Smart och hur han blir avsugen genom hela USA. Lyssna på hur hans foes "get shells in your stomach like you ate pasta for lunch" på Click & Spark.

Och ingen kommer undan med smöriga duetter som Fabolous. Trade It All med Jagged Edge. So Into U med Tamia. Baby med Mike Shorey. Såsigt som fan, det medges, men det outsinliga flowet, sänkammarrösten och en verklig högtrycksspruta full med oneliners. Han äger verkligen.

Men jag har varit lite orolig några dagar nu. Det började med att jag hittade det här klippet på Youtube. Han är uppenbart påverkad av något, och lite av hans livsviktiga självförtroende verkar ha försvunnit. Lite som Zlatan. Och Real Talk var, förutom en 4-5 låtar, något av en bagatell tyvärr. Det betyder inte att ni inte ska ladda ner Can You Hear Me, Do The Damn Thing och In My Hood. Bara att jag har högre förväntningar på Brooklyn's Finest.

1 kommentar:

Eric Goesta Rosén sa...

Gud vad jag väntade mig att du skulle skriva något om det här. Vilket du gjorde. Vilket jag gillade.