onsdag, oktober 18, 2006

Ibland saknar jag verkligen Local League

Local League var vad en av våra vänner gjorde när han hade för mycket ledig tid. Ett internetforum som låg 2 år före sina konkurrenter i funktionalitet. Användarantalet hölls nere genom restriktioner och dålig attityd mot nykomlingar. Men vilka diskussioner. Trots att jag inte kommer ihåg några exakta formuleringar och trots att det verkligen är flera år sen jag läste det, kan jag börja skratta högt för mig själv när jag tänker på proffsboxningsdiskussionen mellan Goesta och Kalle Boman. Finns Local League backat nånstans?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så här i efterhand känns det som det mest relevanta på internet någonsin. Klart värt en hundring/år. Trist att vi inte hostade upp pengarna då, utan tyst förnekade det och väntade på att upphovsmannen skulle hosta upp paran.

Anonym sa...

folk var så jävla kvinnoförnedrande där. inte ens kul som skämt. jag vägrade ta den där jävla attityden.

Anonym sa...

Hårda restriktioner, dålig attityd till nykomlingar, lite kvinnoförnedrande och allmänt högt i tak. Låter som Pia Kjaersgaards Danmark. Hon gillar också höga skatter och välfärd.

Anonym sa...

Kan inte erinra mig någon form av kvinnoförnedrig på Local.

Anonym sa...

Local hade jag nästan glömt bort, nu fick du mig att sakna det också.

Anonym sa...

ja va kulm att få en pappers kopi av allt som skrevs där vilken humor.