onsdag, oktober 04, 2006

Kostcirkel

Jag leker med tanken på att börja äta fisk igen. Eller igen, jag har hatat fisk hela mitt liv, men ni förstår vad jag menar. Jag har varit vegetarian sen jag var 13 och aldrig riktigt gjort en riktig omvärdering av det ställningstagandet. I tanken trivs jag med att inte äta djur, även om jag alltid har fuskat med gelatin (I got a sweet tooth, I does). Men jag äter ju så jävla torftigt just nu. Quornfärs, Hälsans kök. Kikärter, Hälsans kök. Qournbullar, Hälsans kök. Dyrt som fan är det också. Vi får se. Problemet är ju som sagt att jag alltid har tyckt att fisk är rätt vidrigt.

5 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Erkänn att den här fisktanken kommer av att du såg omega-3-dokumentären på SVT?

Bolivar sa...

haha den såg jag faktiskt inte, men omega-3 har min mamma tjatat om. Det är mer det att jag har tröttnat på min matlagning tror jag. Jag skulle behöva gå en kurs.

Unknown sa...

Meat is murder,tasty tasty murder

Anonym sa...

..."it´s ok to eat fish, ´cause they don´t have any feelings..."

Anonym sa...

fiskpinnar då eller, med tanke på vad du käkar annars. har svårt att tänka mig att du skulle svänga ihop en gryta med vinkokt lax eller dylikt. hahaha!