tisdag, februari 07, 2006

Mitt dåliga samvete

Jag borde ju ha skrivit här för längesen. Förutom att jag antagligen tappat hela min läsekrets vid det här laget så har det ju faktiskt hänt en hel del värt att nämna sen sist. Nåväl. Jag var i Paris och det var roligt. Köpte en skitsnygg (tycker jag) rödrandig skjorta för 700 spänn och ett par svarta adidas med guldtråd. Glassigt värre. Men det blev ett jävla spring mellan butikerna. Om nån ska dit har jag i alla fall ett sjukt bra tips, L'Habilleur. Colette däremot var sjukt överskattat och hade ett ytterst magert sortiment i alldeles för små storlekar. Jag förstår inte varför det var typ 30 butiksbiträden i butiken när de inte hade några kläder att sälja. Värdelöst.

Direkt från flygplatsen bar det iväg till releasefest för den trevliga tidningen jag jobbar på. Det var ett helvetes ös med fyrfärgslaser och norsksvenska djur som spelade elektro på alldeles för hög volym. Billig öl och rökning inomhus också.

Kollade på en debatt om Venezolansk pressfrihet på Fox News för några dagar sen. Den där Brit Humes alltså... Efter att han föga oväntat slängt ur sig rena lögner och absurditeter om Chavez-regeringen får han hårda mothugg från någon efterbliven (varför är alla som bemöter Fox-journalisternas löjligheter efterblivna? Castas dom?) professor drar han följande harang: "Well I have friends from Venezuela, honest working men, average Joe's, and they tell me..."

Vi skippar fortsättningen, den är egentligen irrelevant. Kalla mig fördomsfull, men jag ser det som lika troligt att det regnar Smarties på månen, som att Brit Humes (föredetta republikansk kongressledamot och ultrakonservativt nyhetsankare på Fox News) känner en enda "average Joe" från Venezuela. Men vem tänker på sånt?

Inga kommentarer: