måndag, februari 20, 2006

Måndag. Igen.

Trots en jättetrevlig helg så blev energitillskottet inför den här veckan noll. Jag sitter här i källaren konflikträdd med tunghäfta och knappar apatiskt på den trådlösa telefonen som ger mig huvudvärk. Säljcykeln är punkterad och ekrarna spretar som ett sönderblåst paraply på mina 18-tumsfälgar.

Men det var trevligt i helgen i alla fall. Min bror kom hit och skulle flasha för nån tjej med att bjuda henne på Spybar. Så blev det inte eftersom hon stannade hemma istället, vilket fick den (för de som känner min bror) oerhört komiska konsekvensen att min bror följde med mig och mina föräldrar på antikmässa. Han lufsade omkring med Jack Johnson i öronen, fem meter bakom oss och rörde inte en min på 5 timmar. Förutom när han hittade en samurajrustning. Då sken han upp.

På kvällen blev det dags för utgång. Förfest med Karhu från sjuelva (68:- plus pant) och lite dämpad stämning när vi drällde in på Spybar. Min kollega trampade ner sina vita Kim Jones-sneakers (Flätade. Allt annat än vattenavvisande) i en vattenpöl det första han gjorde och vakterna gjorde sitt bästa för att inte hitta oss på listan. I Rom gör man som romarna, så jag langade fram mitt visitkort och förklarade att jag var en av arrangörerna. Sen kunde jag peka in vem jag ville resten av kvällen. Kul och konstigt.

Ikväll ska jag se en bra film. Gärna med pingviner.

Inga kommentarer: