torsdag, februari 23, 2006

Nöjesguiden och Svenska Fans vrider klockan tillbaks

Jag jobbar ju för en konkurrent, så jag är väl på sätt och vis jävig och borde låta bli att uttala mig. Men en mer graverande pressrelease får man leta efter i PK-erans tidevarv.

"VM-guiden ska bara delas ut till den primära målgruppen, män mellan 15 och 34 år."

Vad tänker de med? Hur ska de förklara det där? Felskrivning? Det finns runt 50 000 licensierade damspelare i Sverige, helt säkert bor en del av dem i städerna där tidningen ska delas ut. Lika säkert är att Svenska Fans och Nöjesguiden inte ser dem som sin primära målgrupp. Fotboll är en grej för killar. Hur ska dessa kolportörer bete sig när de delar ut en tidning som jag tror kommer väcka nyfikenhet både långt upp men kanske framför allt långt ner i åldrarna ett VM-år, förutom att den då kanske eventuellt kan vara intressant för ovanligt manhaftiga tjejer? Säga "tyvärr, men mina arbetsgivare tror inte att ni kan generera försäljning på annonsavdelningen, så jag får inte slösa upplaga på er"?

Inga kommentarer: