tisdag, februari 21, 2006

Ben...och Jerry

Ikväll blir det läggmatch på TV och en bytta glass. Jag är nästan säker på att jag kommer trilla dit igen och lämna 7eleven med en halvliter dekadens igen. Vilken sort det blir vet jag inte än, men en favoritlista skulle nog se ut ungefär såhär:

1. Cherry Garcia- Jag är helt torsk på körsbär i alla former utom just som körsbär. Körsbärsglass med hackade körsbär och dessutom mörk choklad. Hur fan ska jag kunna stå emot det?

2. Dublin Mudslide- Det homoerotiska namnet till trots, det här är sjukt bra grejer. Kaffekolasås, mild men lite whiskyaktig glass och stora mjuka kakbitar. Någon liten minuspoäng på att glassen är lite väl mild.

3. Cookie Dough- Jag äter den nästan aldrig, men blir alltid förbannad på mig själv när jag väl köper den. Jag borde ju köpa den oftare. När Goesta pratar sig varm för Cookie Dough brukar jag alltid försöka komma med motargument, som att den skulle vara tråkig. Det är den ju faktiskt inte, den är lika fantastisk som ett glas kall mellanmjölk och ett paket cookies. Fast i glassform.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh gott, ska nog smita in om på luchen och köppa mig en burk... mm.. (: