måndag, februari 13, 2006

Måndagar

Eftersom jag är kräfta och måndagar är månens dag och allt sånt där så borde jag ju ha en särskilt nära relation till veckostarten. Det har jag inte. Jag gör mitt allra bästa för att hålla mig från att starta veckan. Nu har det iofs gått som det brukar, så här sitter jag och stirrar på en skärm med kunder jag borde ringa, summor som borde dras in och mail som borde skickas. Ingen Rickard Lindqvist-visning idag alltså, det finns det inte tid till. Trist. Jag tilltalas som fan av idén att basera en herrkollektion på August Strindberg, det hade varit kul att se. Vad Lick My Label har haft för idé har jag ingen aning om ärligt talat, men dit ska jag försöka masa mig i alla fall.

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Kul. Min flickvän jobbar kväll och har förvarnat mig om att jag inte kommer få nån present. Så antingen betyder det att jag får en present och att min flickvän överraskar mig med att ha fått ledigt. Eller så betyder det helt enkelt att jag får fira med en burk Ben & Jerrys framför nån sunkig TV-film med Meg Ryan.

Inga kommentarer: