torsdag, juli 19, 2007

Bry er inte om On Demand när det är så mycket lättare att göra reklam via Broadcasting!

Den tumregeln verkar gälla alldeles oavsett vad användarna tycker, att döma av värderingen av Mobil-TV till smått löjeväckande 200 miljarder för den europeiska marknaden. 1% av italienarna som bedöms vara "i framkant" utnyttjar tjänsten. Wow. Lyssna och lyssna noga nu kära folkvalda:

Vad än kabeloperatörer och nätleverantörer med miljardinvesteringar i förlegad teknik försöker tuta i er med bjudmiddagar (Samsung) och gråtmilda historier om hur viktiga de är för regionen (Nokia) så är inte Broadcasting i mobilen något som avancerade mobila användare efterfrågar. Jag lovar. Se för i helvete till att bygga ut bandbredden på de befintliga mobilnäten och ge oss vettiga nedladdningstjänster typ svt.se. Det vore bra. Det skulle fylla en funktion för användarna. Det ni gör nu är att stressa ländernas regeringar att investera i en teknik det inte finns någon vilja att betala för, knappt ens en vilja att använda. Hål i huvudet.

Läs gärna Ken Rutkowskis kommentarer till hela spektaklet. Scrolla ner till "EU chooses mobile TV standard". Vad är grejen med att svenska medier inte har rapporterat om det här tidigare förresten? Är de belagda med munkavle tills PR-byrån säger "Kör!" eller?

Inga kommentarer: