fredag, maj 11, 2007

TGI Friday

Locket i mitt öra släppte alldeles nyss. En halvtimme till och jag vet inte vad jag hade tagit mig till. Jag fick det igår vid 10-snåret när jag landade i Köpenhamn. Sen dess har jag haft det. Genom ett 8-timmarsmöte, genom flyget hem, genom Schlagersemin, genom sömn och morgonpromenad till jobbet, genom förmiddagen.

Kollade på nyhetspanelen imorse förresten. De diskuterade LKAB-strejken och den borgerliga tankesmidaren vad han nu hette var sjukt upprörd över att någon kunde se strejk som ett medel för att få upp löner. Lösningen om man vill ha högre lön var enligt honom så enkel som att jobba hårdare och bättre. Hittar jag en bild på honom nånstans så lägger jag upp den här. Håll utkik och sätt en snigel på honom om ni ser honom.

Arabförbundet har fått Israels regering att formellt ta en titt på den fredsplan som funnits framarbetad sedan 2002. Ta en titt på den, inte ta några beslut om den. Betyder det att den har legat på bordet i fem år utan att Israel ens har vänt på försättsbladet?

Ikväll spelar Black Lips på Debaser förresten. Gå dit. Och vill ni kolla på grymma dokumentärer om Houstons, New Orleans och Bergens musikscener tycker jag att ni ska gå hit:
http://www.vbs.tv

och välja Music World.

Inga kommentarer: