torsdag, maj 31, 2007

8 miles and running

Nike+ är en sån där grej som spelar på alla mina strängar samtidigt. Det är lite väl, det går att få customizat och det är egentligen lite för dyrt. Det är de parametrartna jag går efter så fort jag ska köpa något annat än strumpor. Jag är för sorglig. Jag har hur som helst väntat på att ett par skor som ser lite mindre "yrkesjoggare" ut än den första modellen skulle dyka upp, och nu finns de i alla fall på NikeID.

Jag skulle alltså vilja flagga för att ni kan komma att hitta mig i joggingspåret innan sommaren är slut.

Som en rejäl klick grädde på prinsesstårtan har Nike nu dessutom börjat släppa workout-podcasts med artister. OK Go och Aesop Rock känns ungefär lika spännande som att springa till ett Arne Weise-reportage om termiter, men tänk er det här:
Greg Graffin, Bad Religion: Till melodiös skatepunk förklarar Greg på korrekt läkarspråk vad som händer i din kropp. Pulsökning, förbränningstakt, påverkan på immunförsvaret. Allt finns med. Möjligen har Bad Religion redan gjort en låt om det här, som i så fall finns på Against The Grain.
Sheek Louch, D-Block: På typiskt nåhalvvägsmanér skiner Sheek på ett halvsunkigt dussinbeat med en låt på temat jag ser att du springer, du vet varför du springer, det är bra att du springer, fortsätt du att springa jag kommer ändå att hitta dig.
Rick Ross: Förmedlar som bara han kan känslan av att du är "runnin shit and crossing borders" när du springer över Västerbron. Har du hålfotsinlägg kan låtsas att det är två dimebags för extra feeling.Lil Mama: På nåt beat med mest trummor, sådär toungue-in-cheek old-school som är så populärt nu. En låt om inget särskilt, alternativt om hennes nya skosnören. Alla hipsters springer livet ur sig för att deffa fram tjocktarmen lite till inför Lil Mamas Sverigebesök. Det blir dålig stämning när alla inser att Lil Mama är svart, 16 och gillar thugs med bandana som kan dansa utan att det är på skämt.

Dessutom utmanar jag härmed Kinky Afro, Goesta och Gustav Gelin. Gör ni varsin halvtimmesmix åt mig så har ni mitt ord på att jag joggar en runda med eran mix i öronen. Det är otroligt mycket roligare att se live än att försöka föreställa sig, det kan jag lova.

Inga kommentarer: